De lantaarn RECENSIE

Wanneer Eva Dom ontmoet is ze in één klap verliefd. Alles gaat heel snel en ze kopen een oud en groot huis in de Provence. Eva vertaalt voornamelijk reclameteksten en brochures voor haar werk, maar zou heel graag boeken willen vertalen. Dom schrijft muziek en heeft aan het bedrijf dat hij samen met een vriend had een aardige smak geld verdiend. Hoe gelukkig Eva ook is met haar Dom, het valt haar steeds meer op dat hij niet over zijn verleden wil praten, met name niet over zijn ex-vrouw. Het huis is vervallen, maar leeft nog wel. Eva ruikt iedere dag een bepaalde geur, die haar aan Rachel (Doms ex-vrouw) doet denken, maar ze heeft geen idee waarom. Ze kent de vrouw niet eens.

Door de mooie schrijfstijl en de fijne setting waar het verhaal zich afspeelt word je vanzelf meegenomen. Hoewel er in het begin niet veel gebeurt, houdt het verhaal toch de aandacht meteen vast. Maar hoe mooi het ook is geschreven, na een tijdje gaat de vaart eruit, het is af en toe heel langzaam. Later in het boek werd het toch wat spannender, wanneer blijkt dat Doms ex-vrouw verdwenen is en dit veel vragen oproept. Het verhaal van De lantaarn ging voor mij persoonlijk te langzaam, maar de prachtige schrijfstijl maakt wel een hele hoop goed.

De lantaarn

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Eve wordt stapelverliefd op de charmante Dom. Hun stormachtige romance leidt tot de aankoop van een oud huis, Les Genévriers, in de Provence. Terwijl de prachtige zomer op zijn einde loopt, raakt Eve omringd door geheimen en leugens. Dom praat niet graag over zijn verleden en al helemaal niet over de raadselachtige verdwijning van zijn eerste vrouw Rachel. Terwijl Eve probeert de gebeurtenissen rondom Rachels laatste dagen te ontrafelen, stijgt de spanning in huis tot ondraaglijke hoogte. Het vervallen Les Genévriers lijkt zelf tot leven te komen.