Meiden zijn gek... op sterren RECENSIE

De 4 vriendinnen Nikki, Saartje, Valerie en Janine zijn terug en deze keer komt hun favoriete band de ‘Hi-guys'' optreden in Amsterdam! Saartje is helemaal gek van de zanger James en zal koste wat kost een kaartje voor dat concert bemachtigen. Ze overtuigt haar vriendinnen om geld in te zamelen door het opknappen van allerlei klusjes. Valerie, echter, is niet zo erg te porren voor het concert. Zij concentreert zich liever op het instuderen van danspasjes en het opwarmen van haar stem, want ze mag het podium op met niemand minder dan Marco Borsato! Als de drie overige vriendinnen ''s zaterdags al heel vroeg in de rij gaan staan om hun kaartje te bemachtigen, is de teleurstelling bijzonder groot wanneer blijkt dat alles uitverkocht is. Intussen bevindt Valerie zich bij de opnames van de show en ontmoet ze, zonder het zelf te weten, James van (inderdaad!) de ‘Hi-guys''.

Heb jij ook zo''n band waarvoor je alles zou doen om hen in het echt te ontmoeten? Dan is Meiden zijn gek... op sterren een ideaal boek voor jou, waarin je je ongetwijfeld zal herkennen. De schrijfstijl is duidelijk en het boek leest zeer vlot. Marion van de Coolwijk weet zeer goed wat kinderen van deze leeftijdscategorie bezighoudt en hoe ze met bepaalde zaken om gaan. Dit is tevens terug te vinden in de boeken MZZLmeiden geschreven door dezelfde schrijfster, die voor een iets oudere leeftijdscategorie bedoeld is. De reeks Meiden zijn gek… , en in het bijzonder Meiden zijn gek… op sterren, zal de jonge chicks zeker kunnen bekoren.

Meiden zijn gek ... op sterren

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Saartje is helemaal weg van de HI-GUYS, een Amerikaanse boyband. Als de band naar Nederland komt, wil ze natuurlijk naar het concert. Samen met Nikki en Janine doet ze klusjes om geld te sparen voor de tickets. Alleen Valerie doet niet mee, want zij is geen fan van de band. Bovendien mag Valerie auditie doen voor een dansoptreden op tv. Tot haar verrassing blijken de HI-GUYS daar ook op te treden. Zanger James vindt haar overduidelijk leuk en nodigt haar uit voor het concert. Valerie voelt zich gevleid, maar dan blijkt dat Saartje, Janine en Nikki geen kaartjes hebben kunnen krijgen. Hoe moet ze Saartje uitleggen dat zij wel naar het concert gaat, en bovendien dat Saartjes grote idool haar leuk vindt?

• Geef je op voor de Chicklit.nl leesclub met De erfenis van Jennifer Lynn Barnes

• Young adult top 6: augustus 2021

• 10 acteurs die auditie deden voor een andere rol dan waarin ze zijn gecast