Monster High RECENSIE

Toen ik Monster High thuis kreeg, werd het me direct duidelijk dat het een jeugdboek is. Er zitten gratis (coole) tattoo’s bij het boek en er zit een bon bij waarmee je korting kan krijgen bij aankoop van een Monster High-pop.
Desondanks begon ik vol goede moed aan het boek. Het verhaal gaat over Melody, die vanuit Beverly Hills naar Oregon verhuist en daar naar Merston High gaat. In dezelfde klas start ook een ander nieuw meisje: Frankie. Maar Frankie is geen echt meisje, ze is gemaakt door haar vader, heeft een groene huidskleur en moet iedere nacht opgeladen worden. Omdat de gemeenschap van Oregon het niet zo heeft op monsters, moet Frankie zich iedere dag helemaal insmeren met huidskleurige make-up. Al snel komt ze er achter dat ze niet het enige ‘monster’ op Merston High is.
Monster High lijkt dan op het eerste gezicht vooral een jeugdboek, het is ook voor ‘ouderen’ goed te lezen. Natuurlijk staan wel thema’s centraal die vooral de jeugd aanspreken zoals het leven op de middelbare school, verliefdheid en het krijgen van een vriendje. Toch is dit ook herkenbaar en in combinatie met de snelheid waarmee het verhaal is geschreven, blijft het boek boeien. Het is lekker luchtig om te lezen en gewoon weer eens iets anders.

Monster High

1  2  3  4  5

Melody verhuist van Beverly Hills naar Oregon en komt op een nieuwe school met wel heel bijzondere leerlingen. Zo zijn daar Frankie Stein, die door haar vader in elkaar is gesleuteld en nu voor het eerst naar buiten mag en naar een echte school; Cleo, die wel een Egyptische prinses lijkt; Clawdeen, die sterk behaard is en Blue, die zo’n droge huid heeft dat ze wel schubben lijkt te hebben. En dan is er ook nog een heel leuke buurjongen, D.J. Maar die doet soms zo vreemd dat Melody echt niet weet wat ze aan hem heeft. Als er paniek in de stad uitbreekt omdat er een ‘monster’ is gesignaleerd, bedenken de vriendinnen een list om ervoor te zorgen dat zij als buitenbeentjes eindelijk geaccepteerd worden.