Online verliefd RECENSIE

Het lijkt wel of boeken voor tieners altijd hetzelfde moeten verlopen. Er zit weinig vernieuwing in en vaak is het: heb je er één gelezen, dan ken je ze allemaal. En dat is jammer. Want ook voor jonge meiden moeten boeken leuk en interessant zijn. Aan de andere kant: deze doelgroep begint pas met chicklits, dus zullen ze nog niet het gevoel van herhaling hebben dat mij bekroop bij het lezen van Online verliefd.
Het is een matig stukje schrijfwerk over een meisje die via een website haar droomhunk probeert te vinden. Chronologisch lijkt het niet altijd even soepel te verlopen en dat maakt het wat slordig. Ik kreeg het idee dat de schrijfster zich er wat gemakkelijk van af gemaakt heeft, door te kiezen voor voor de hand liggende persoonlijkheden, gebeurtenissen en verhaallijnen. En daarmee onderschat je de lezende tiener van tegenwoordig. Toch geloof ik dat de doelgroep zich prima kan vermaken met Online verliefd. Het is eigentijds en dat spreekt vaak wel aan. Als je het tenminste niet erg vindt dat het verhaal voortkabbelt en voorspelbaar is.

Online verliefd

Judith Allert

13 februari 2012

ISBN 9789000307357
    Uitgever Van Holkema & Warendorf
    144 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Klick mit Kick: Total verliebt!
  • Ondertitel:

Meiden pocket

Van Holkema & Warendorf

Kinderboeken 4-9

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Silvi heeft vlinders in haar buik sinds het oogcontact met die leuke jongen in het cafe van Lars, de broer van haar beste vriendin. Stom genoeg weet ze niet meer over die jongen dan dat hij er leuk uitziet, de mooiste lach ter wereld heeft en zich, net als zij, voor kunst interesseert. Dan ontdekt ze een internetprofiel op een kunstforum en lijkt ze nog maar een muisklik van haar grote liefde verwijderd te zijn. Maar is hij wel wie hij zegt te zijn?

- Leeftijd: 10+

• Lees een gratis boek naar keuze bij Everybook

• Enola Holmes 2 aangekondigd met Millie Bobby Brown en Henry Cavill