Het resultaat: week 6

De warmte in het restaurant laat mijn bevroren gezicht gloeien, de geur van schnitzels en patat vult mijn neusgaten en de aanblik van warme apfelstrudel met vanillesaus laat me watertanden. Heerlijk zo’n wintersport, maar hoe had ik mezelf in vredesnaam tot doel kunnen stellen om deze week af te vallen? Impossible!


Riep ik vorige week nog glashard dat ik de uitdaging aanging en week 6 onder de 89 kilo wilde eindigen? Pfff… Het land van bier, braadworsten, schnitzels en apfelstrudels riep iets heel anders naar me! Zodra ik in Duitsland aankwam (voor een mini-wintersport in Winterberg) heb ik mijn doel dan ook met een zetje de helling afgeduwd - een ieniemienie klein zetje weliswaar, want tonnetje rond terugkomen behoorde zeker niet tot de opties!

Ik heb mijn doel voor dit weekend bijgesteld tot: genieten, met mate. En die mate hierin is cruciaal voor mij. Ik wilde de BodieBoost-teugels iets laten vieren, maar niet meteen helemaal losgooien en denken: “ik heb nu toch al gezondigd, dus dan kan ik dat en dat en dat ook nog wel nemen.” Nee! Dat mijn weegschaal deze week in de plus eindigde was geen verrassing voor me. +0,3 kg was de schade en eigenlijk was ik hier best tevreden mee.


Toch was BodieBoost in mijn achterhoofd wel continue aanwezig. Met boodschappen doen heb ik er rekening mee gehouden: zo had ik kleine zakjes chips gekocht en ook aan de nodige groenten en fruit gedacht. Voor tussen de middag namen we zelf afgebakken stokbrood mee de piste op (die ik belegde met plakjes komkommer) en in plaats van een ontbijtkoek of milkbreak als tussendoortje nam ik lekker een appel. Naast de vele jokermomentjes die dit weekend telde heb ik dus zeker ook gezond gegeten en de families in mijn achterhoofd gehouden. En natuurlijk ook de nodige beweging gehad, laten we dat niet vergeten. Waar bestonden mijn jokermomentjes dit weekend uit? Ik heb een heerlijke apfelstrudel met vanillesaus verorberd, zakjes chips, toastjes met brie en bitterballen gegeten en bier gedronken… veel bier.

De laatste twee dagen van de week heb ik me extra goed aan BodieBoost gehouden om het weekend een beetje te kunnen compenseren en om ervoor te waken dat ik na dit weekend niet meteen in een negatieve spiraal zou belanden. En deze dagen heb ik goed doorstaan (ik ben zelfs naar de bioscoop geweest zonder iets te snoepen, een unicum!). Ondanks het feit dat ik deze week iets ben aangekomen, ben ik zeker niet bij de pakken neer gaan zitten. Het is voor mij een eyeopener om te zien dat ik ook op vakantie kan zonder door te slaan. En daar ben ik eigenlijk best wel een beetje trots op!

Doel voor volgende week:
Ik ga het deze week niet hebben over een doel om onder de 89 kilo uit te komen. Mijn doel is om het BodieBoost-programma weer strak vol te houden komende week en minimaal de aangekomen 0,3 kilo van Winterberg er weer af te krijgen.


 


Voorbeeld van een BodieBoost dag: Ontbijt: volle kersenkwark (1 portie zuivel) met een banaan (1 portie fruit) en een grote mok groene thee. Tussendoor: een cappuccino (0,5 portie zuivel) en een appel. Lunch: 2 meergranenbollen (1 portie koolhydraten) met 4 plakjes rosbief (1 portie eiwit) en een grote mok groene thee. Tussendoor: een cappuccino (0,5 portie zuivel) en worteltjes (1 portie groenten). Avond: 2 pita broodjes (1 portie koolhydraten) met wokgroenten (1 portie groenten), fajitakruiden (smaakmaker), gehakt (1 portie eiwit) en een flesje water. Tussendoor: een flesje vitamine water.

BodieBoost

  • Onze waardering:

             
  • Members waardering:

    1  2  3  4  5 
    (5 stemmen)
  • Omschrijving:

    BodieBoost is hét nieuwe dieet, waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt! Slank en fit door het leven, dat is waar BodieBoost voor staat. Zonder veel moeite en met veel keuzevrijheid. Het is simpel en haalbaar. Het moet namelijk wel leuk blijven. En daar horen snoepen, een wijntje drinken en een patatje eten ook bij. Charlotte Willems, auteur: 'Talloze diëten; totale obsessie met mijn gewicht; woorden als calorieën, gewicht, dieet, vet en light; dat beheerste mijn leven! Nu heb ik een enorme struggle met mezelf overwonnen. De dieetoorlog is voor mij verleden tijd omdat ik een methode heb ontwikkeld die simpel en haalbaar is, en bovendien keuzevrijheid geeft.'

    De basis van BodieBoost zijn de 5 voedingsgroepen (families), waaruit je per dag 2 porties consumeert. Je krijft vaste weekmenu's bestaande uit ontbijt, lunch en tussendoortjes en je mag kiezen uit 7 recepten voor het avondeten. Na 10 weken heb je de BodieBoost-methode onder de knie en kun je je eigen dag- en weekmenu's samenstellen. Je krijgt de volledige vrijheid om de voedingsproducten voor jouw ontbijt, lunch en avondeten te kiezen. Voedingsproducten die bij dezelfde familie horen, kun je flexibel met elkaar wisselen.

    - makkelijke te volgen weekmenu's
    - verplichte jokers voor een wijntje of iets lekkers
    - geen onderscheid tussen vet of mager, vol of light, volkoren of wit
    - ingrediënten zijn makkelijk verkrijgbaar
    - recepten zijn snel en simpel te maken
    - gewoon lekker uit eten en op vakantie

Meer info

Toegevoegd door:

Nieuwste artikelen

  • You seizoen 3 trailer: Joe heeft een nieuwe obsessie

  • Geef je op voor de Chicklit.nl leesclub met Bloemen van steen van Ilaria Tuti

  • Recensie: Dune

  • Winnaars Emmy Awards 2021

  • Recensie: Lucifer - seizoen 6

Gerelateerde artikelen

  • Let’s Boost!

  • Young Adult top-5: februari

  • Meer zelfvertrouwen? YourConfidenceDay™ BodieBoost!

  • BodieBoost

  • Skinny weeks & wicked weekends (mét recept!)

Zoek in artikelen