Het resultaat: week 8

Daar is hij dan. Ik kan nu niet meer terug. Ik haal de envelop geadresseerd aan M. van Well-Dijkshoorn uit de brievenbus en weet meteen wat erin zit: mijn startbewijs voor de AD 5 kilometer loop. Ik ben al weken aan het trainen, zit momenteel op 4,5 kilometer en heb nog 41 dagen te gaan voordat het zover is. Eitje. Toch? Nu ik het papiertje in mijn handen heb voelt het wel heel definitief en best een petit peutje spannend…


Vorige week gaf ik aan dat ik deze week wat meer beweegmomenten wilde inplannen. En dat is gelukt! Twee ochtenden heb ik de kou getrotseerd en ben ik lekker gaan hardlopen. Daarnaast hadden we op zondag de laatste binnentraining met softbal. Vanaf volgende week gaan we weer naar buiten, het veld op, en beginnen de eerste wedstrijdjes in zicht te komen. Joepie!
Naast deze beweegmomenten heb ik elke dag ook voldoende gewandeld en heb ik me zo goed mogelijk aan de BodieBoost-regels geprobeerd te houden. Ik zeg geprobeerd, want ook deze week viel er weer het een en ander te vieren: een al-you-can-eat-afscheids/bedank-etentje, een bruiloft én een verjaardag (in dat opzicht kwam het wel goed uit dat de geplande high tea niet doorging). Ik heb me echt aan de regel van maximaal twee jokers gehouden (bij het sushi restaurant heb ik bijvoorbeeld geen ijs genomen en op de bruiloft geen hapjes), maar de drie glazen alcohol heb ik deze week helaas wél weer overschreden en ook heb ik twee dagen iets te veel van een bepaalde familie gehad (zuivel/koolhydraten).
Toch ben ik beloond voor het feit dat ik goed mijn best heb gedaan. Mijn weegschaal gaf deze week namelijk 87,8 kg aan (na wat extreme schommelingen - in gewicht en humeur - omdat de batterijen van het ding zo goed als op bleken te zijn), wat het totaal nu zet op -3,4 kg. Ook bij mijn heupen en borsten was er weer een centimeter af, maar mijn buik blijft helaas weer achter. En daar wil ik het juist vanaf hebben!

Met hardlopen zit ik inmiddels (met warming-up erbij) op 4,5 kilometer. En daar ben ik eigenlijk best trots op. Mijn trainingsschema voor de 5 kilometer is bijna ten einde en dan is het aan mezelf om door te blijven trainen. Voor een extra stok achter de deur heb ik me ingeschreven voor twee hardloopevenementen: de AD 5 kilometer loop en de Ladiesrun. Zowel 13 april als 9 juni maak ik de straten van Rotterdam onveilig en heb ik eigenlijk maar één doel voor ogen: de 5 kilometer uitlopen onder de 37:48 minuten. Dat was mijn tijd op de Ladiesrun 2011, waarvoor ik helemaal niet getraind had.
Waar ik daarna voor wil gaan trainen weet ik nog niet. In principe heb ik nooit de ambitie gehad om door te gaan tot de 10 kilometer. Maar ik had überhaupt nooit de ambitie om te gaan hardlopen - ik dacht altijd dat ik het niet kon, dat mijn lichaam daar niet voor gebouwd was - en kijk hoe dat gelopen is. You never know! Mijn focus ligt nu in ieder geval op het verbeteren van mijn tijd met de 5 kilometer loop en daarna zie ik wel waar het schip strandt. Nog 41 dagen te gaan…


Doel voor volgende week:
Als het goed is heb ik volgende week wat meer rust en wat minder feestjes. Ik hoop dan ook dat ik het BodieBoost-schema weer wat strakker aan kan gaan houden. Daarnaast wil ik wat meer water/groene thee gaan drinken, want ik heb het idee dat dit in de loop der weken ietwat ingezakt is en dat ik het minimum van 1,5 liter per dag niet meer haal. Als ik verder het bewegingsschema van de afgelopen week vast kan houden, dan moet het goed komen volgens mij. Tot volgende week!



Voorbeeld van een BodieBoost dag: Ontbijt: magere perzikyoghurt (1 portie zuivel) met 1 appel (1 portie fruit) en een grote mok groene thee. Tussendoor: een cappuccino (0,5 portie zuivel), een banaan (1 portie fruit) en een kopje groene thee. Lunch: 3 waldkorncrackers (1 portie koolhydraten) met kipfilet (1 portie eiwit), een half flesje water en een groene thee. Tussendoor: een cappuccino (0,5 portie zuivel) en worteltjes (1 portie groenten). Avond: vegetarische lasagne uit het boek, met lasagnebladen (1 portie koolhydraten), groenten en tomatensaus (1 portie groenten) en cashewnoten (1 portie eiwit) en een grote mok groene thee.

BodieBoost

  • Onze waardering:

             
  • Members waardering:

    1  2  3  4  5 
    (5 stemmen)
  • Omschrijving:

    BodieBoost is hét nieuwe dieet, waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt! Slank en fit door het leven, dat is waar BodieBoost voor staat. Zonder veel moeite en met veel keuzevrijheid. Het is simpel en haalbaar. Het moet namelijk wel leuk blijven. En daar horen snoepen, een wijntje drinken en een patatje eten ook bij. Charlotte Willems, auteur: 'Talloze diëten; totale obsessie met mijn gewicht; woorden als calorieën, gewicht, dieet, vet en light; dat beheerste mijn leven! Nu heb ik een enorme struggle met mezelf overwonnen. De dieetoorlog is voor mij verleden tijd omdat ik een methode heb ontwikkeld die simpel en haalbaar is, en bovendien keuzevrijheid geeft.'

    De basis van BodieBoost zijn de 5 voedingsgroepen (families), waaruit je per dag 2 porties consumeert. Je krijft vaste weekmenu's bestaande uit ontbijt, lunch en tussendoortjes en je mag kiezen uit 7 recepten voor het avondeten. Na 10 weken heb je de BodieBoost-methode onder de knie en kun je je eigen dag- en weekmenu's samenstellen. Je krijgt de volledige vrijheid om de voedingsproducten voor jouw ontbijt, lunch en avondeten te kiezen. Voedingsproducten die bij dezelfde familie horen, kun je flexibel met elkaar wisselen.

    - makkelijke te volgen weekmenu's
    - verplichte jokers voor een wijntje of iets lekkers
    - geen onderscheid tussen vet of mager, vol of light, volkoren of wit
    - ingrediënten zijn makkelijk verkrijgbaar
    - recepten zijn snel en simpel te maken
    - gewoon lekker uit eten en op vakantie

Meer info

Toegevoegd door:

Nieuwste artikelen

  • 15 verwijderde scènes uit Harry Potter die we hadden willen zien

  • De Hillel Codex - Emile Schrijver

  • Recensie: Encanto

  • Recensie: Olaf presenteert 

  • Een verrukkelijk fiasco - Lotte Petersen

Gerelateerde artikelen

  • Deze Harry Potter bruiloft is geweldig

  • Let’s Boost!

  • Serieverslaving? Dit zijn de tekenen

  • Meer zelfvertrouwen? YourConfidenceDay™ BodieBoost!

  • Nieuws over de bruiloft van Stefan en Caroline uit The Vampire Diaries!

Zoek in artikelen