One for the Money (DVD) RECENSIE

Stephanie Plum raakt haar baan als lingeriemanager in een warenhuis kwijt. Tijdens een familie-etentje bij haar ouders vertelt Stephanies oma dat haar neef nog wel een baantje voor haar heeft. De baan waarvoor ze komt is echter alweer weg, maar ze kan wel aan de slag als premiejager, en met liefde begint ze aan haar eerste taak: de voortvluchtige agent Joe Morelli inrekenen. Joe Morelli is de man die haar heeft ontmaagd op de middelbare school en daarna nooit meer iets van zich heeft laten horen, dus ze heeft ook iets persoonlijks met hem af te rekenen. Wanneer ze Joe vindt neemt hij haar alles behalve serieus als premiejager en het is duidelijk dat Stephanie niet helemaal is voorbereid op Joes tactieken. Ze moet meer haar best doen om hem te pakken, want er wordt een grote beloning beloofd aan degene die hem binnenbrengt en het geld heeft ze hard nodig. Maar door haar zoektocht wordt ze zelf een doelwit.

One for the money is een prima boekverfilming. Het boek heb ik pasgeleden gelezen, voor mij de eerste in de Stephanie Plum-reeks, en de verfilming vond ik zelfs nog leuker dan het boek zelf. Ik denk dat dat met name komt door Katherine Heigl, de perfect gecaste Stephanie Plum. Stephanie is een heel leuk personage en haar familie is bijzonder grappig, vooral om haar oma heb ik heel erg gelachen, en de prostituees waar Stephanie antwoorden van probeert te krijgen zijn ook heel leuk. Naast humor zit er ook veel actie in de film en is het best spannend. De chemie tussen Stephanie en Joe is vanaf het begin voelbaar.

Ik hoop dat er nog meer boeken uit de Stephanie Plum-reeks zullen worden verfilmd, met Katherine Heigl weer in de hoofdrol.

Wat vind jij van Katherine Heighl?

One For The Money

1  2  3  4  5
    (8 stemmen)

Geboren en getogen Jersey girl Stephanie Plum (Katherine Heigl) is in korte tijd zowel haar baan als auto kwijtgeraakt en is op zoek naar een manier om snel wat geld te verdienen. Uit wanhoop besluit ze een baantje aan te nemen als premiejager bij het tweederangs saneringsbureau van haar onbetrouwbare neef. Gewapend met haar pepperspray, zelfverzekerdheid en grote mond gaat ze achter voormalig politieagent en moordverdachte Joe Morelli (Jason O'Mara) aan, die niet alleen op de vlucht is, maar ook nog eens Stephanie haar hart brak op de middelbare school. Naast het binnenhalen van een grote som geld, zou het oppakken van Morelli dus ook erg plezierig zijn voor haar gekrenkte eergevoel. Dit blijkt echter makkelijker gezegd dan gedaan wanneer duidelijk wordt dat de situatie rondom Morelli heel anders in elkaar zit dan Stephanie denkt…

- Gebaseerd op het gelijknamige boek van Janet Evanovich
    - Bekijk hier de trailer van One For The Money: