The Other Woman (DVD) RECENSIE

Emilia (Natalie Portman) is een jonge advocate die verliefd wordt op haar baas Jack. Er is alleen wel een probleempje: Jack is getrouwd. Maar, Jack wordt ook verliefd op Emilia en begint een affaire met haar. Nadat Emilia zwanger wordt van hem, besluit Jack van zijn vrouw te scheiden en met Emilia te trouwen. Het geluk is voor het stel van korte duur. Hun dochtertje overlijdt drie dagen na de bevalling. Emilia is er kapot van. Toch probeert ze verder te gaan met haar leven. Ze doet haar best om een band te krijgen met haar stiefzoon William. Jacks jaloerse ex (gespeeld door Lisa Kudrow uit Friends) gooit roet in het eten en probeert dit te saboteren. Lukt het Emilia om haar leven weer on track te krijgen?

The Other Woman is een mooie film over liefde en het verwerken van een enorm verlies. Natalie Portman doet het erg goed in haar rol van een moeder die net een kindje is verloren. Ze heeft de rouwende moeder heel overtuigend neergezet. Wel vond ik het jammer dat je niet echt de kans krijgt om haar karakter goed te leren kennen. In een serie van flashbacks krijg je te zien hoe ze verliefd wordt op Jack, zwanger raakt en met hem trouwt, maar dit kent maar weinig diepgang. De focus ligt vooral op het verwerken van het verdriet van Emilia. Hierdoor is het soms moeilijk om je in haar in te leven en is de impact van de film niet altijd even groot. Soms miste ik ook de romantiek in de film. De scènes met Emilia en William, haar achtjarige stiefzoon, zijn wel wat verder uitgewerkt. Je ziet hoe hun band zich steeds verder ontwikkelt en dat gaat vaak gepaard met humor. Ook complimenten voor de ex, gespeeld door Lisa Kudrow, die het goed doet in de rol van de door controle geobsedeerde jaloerse ex-vrouw.

The Other Woman is een mooie dramafilm, met als middelpunt de scènes tussen Emilia en William, en over hoe je soms geen invloed hebt op hoe het leven verloopt.

Heb jij The Other Woman al gezien? Wat vond je ervan?

The Other Woman

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Natalie Portman (Black Swan) speelt een ijzersterke rol als Emilia, een jonge vrouw die verliefd wordt op haar getrouwde baas Jack. Nadat Emilia zwanger wordt van hem, besluit Jack van zijn vrouw te scheiden en met Emilia te trouwen. Maar hun geluk is van korte duur: hun dochtertje wordt dood geboren. Emilia is kapot van verdriet maar probeert niettemin de draad weer op te pikken. Ze doet hard haar best om een band te kweken met haar achtjarige stiefzoon William, maar Jacks jaloerse ex (Lisa Kudrow uit Friends) probeert elke poging daartoe te saboteren. Lukt het Emilia om haar leven weer op te rails te krijgen? Filmmaker Don Roos, die eerder furore maakte met The Opposite of Sex en Bounce, verfilmde de bestseller Love and Other Impossible Pursuits van Ayelet Waldman en leverde daarmee een even hartverscheurende als hartverwarmende film over liefde, geluk en het verwerken van verdriet.

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van The Other Woman: