What to Expect When You’re Expecting (DVD) RECENSIE

Ik probeerde bij het kijken van What to Expect When You’re Expecting niet al van tevoren een mening te hebben. Dat bleek toch vrij lastig met de negatieve verhalen die ik her en der om me heen gehoord had. Dus stiekem dook ik de film in met een wijzer die al ver in het rood stond. Maar… de film heeft me aangenaam verrast!
De opzet is een beetje a la Valentine’s Day en Alles is Liefde; er lopen verschillende verhaallijnen door elkaar en je volgt verschillende mensen die ergens wel weer een link hebben met elkaar. Er staat echter één ding centraal in de film: zwangerschap. Alle kanten ervan - alle verschillende ervaringen en vormen - worden belicht. Zo volg je in de film een stel op hun weg naar de adoptie van een Afrikaans kindje, maar komen ook de makkelijke zwangerschap, de zwangerschap met kwalen, de keizersnede en de miskraam aan bod. Doordat je zo veel verschillende verhalen door elkaar volgt, kennen de verhalen afzonderlijk niet veel diepgang. De film heeft dus niet echt heel sterk een verhaal en hij was her en der ook wel een beetje té voorspelbaar, maar door de sterrencast (ze moeten echt een groot budget hebben gehad, want ik zag alleen maar bekende gezichten in de film, waaronder Cameron Diaz en Jennifer Lopez) en de - flauwe - humor die mij toch meerdere keren hardop aan het lachen heeft gekregen, vond ik het verrassend genoeg een plezierige film om naar te kijken. Ook mannen kunnen rustig meekijken. De zwangerschap en het krijgen van kinderen worden namelijk ook bekeken door de ogen van een man, waar de nodige humor bij komt kijken. Ik hoefde mijn man niet eens aan de bank vast te ketenen, hij keek uit vrije wil.

Eén kanttekening: ik denk dat What to Expect When You’re Expecting alleen leuk is voor mensen die iets met baby’s en zwangerschap hebben, die zich met de hoofdpersonen kunnen identificeren. Misschien zit je in een levensfase dat je zelf kinderen zou willen hebben, of zie je het veel om je heen bij vriendinnen, óf misschien ben je al moeder? Dan is What to Expect When You’re Expecting een leuke film om naar te kijken. Maar ben je een 16-jarige scholier met als uitgangspunt Valentine’s Day, dan kom je van een koude kermis thuis.

Ik heb het na het zien van What to Expect When You’re Expecting al de hele week over babynamen. Dat kan nooit goed zijn toch?

Heb jij What to Expect When You're Expecting gezien? Was jij aangenaam verrast door de film of kwam je van een koude kermis thuis?

What To Expect When You're Expecting

1  2  3  4  5
    (22 stemmen)

Een kind op de wereld zetten gaat niet vanzelf en is voor iedereen een ander avontuur. Zo staat het leven van TV fitness goeroe Jules (Cameron Diaz) en haar Dancing With The Stars-partner nogal op z'n kop als bekend raakt dat ze zwanger is. Wendy (Elizabeth Banks) is gek van baby's en brengt net haar eerste babyboekje uit als ze het zelf mee gaat maken...en ze voor heel wat verrassingen komt te staan. Zoals haar schoonvader Ramsey (Dennis Quaid), die aankondigt dat zijn piepjonge vriendin Skyler (Brooklyn Decker) óók in verwachting is. Fotograaf Holly (Jennifer Lopez) wil dolgraag een kindje adopteren, maar haar man Alex heeft geen idee of hij er klaar voor is. Om niet in paniek te raken sluit Alex zich aan bij een groep kersverse vaders; hopelijk kunnen zij hem klaarstomen. Tenslotte volgen we Rosie (Anna Kendrick), die zwanger raakt na een one night stand. Lukt het haar om alsnog een relatie op te bouwen met vader Marco (Chace Crawford)? Verwachtingen worden verbrijzeld, relaties worden getest en liefde wordt gevonden in deze heerlijke komedie over 'ouder' worden.

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer: