Alles is Familie (BIOS)

De makers van de bekende film Alles is Liefde komen opnieuw met een romantische komedie: Alles is Familie. De cast is wederom van hoog niveau en bestaat uit onder andere: Thijs Römer, Carice van Houten, Martine Bijl, Tjitske Reidinga en Benja Bruijning.

De film gaat over de familie de Roover. Iedereen moet op een punt in zijn leven keuzes maken. Winnie (Carice van Houten) wil graag een baby maar haar man Rutmer (Thijs Römer) heeft lui zaad, broer Charlie (Benja Bruijning) rent weg voor zijn verantwoordelijkheden en zwager Dick (Jacob Derwig) wil zijn overleden vrouw terug. Pa en ma de Roover hebben ook de nodige probleempjes: ze zijn niet gelukkig. Pa Arend (Kees Hulst) wil rust en Ma Jeanette (Martine Bijl) wil nog één keer verliefd zijn.

Alles is Familie is zo'n film die je, net als Alles is Liefde, honderd keer kunt kijken en die leuk blijft! De film zit vol met hilarische momentjes en gelukkig zitten deze niet allemaal in de trailer van de film verwerkt. De familie de Roover lijkt een normale Nederlandse familie, maar schijn bedriegt. Zoals bij elke familie zijn er onderhuidse spanningen en verwikkelingen. Gelukkig is de film niet de volle 133 minuten lachen, gieren, brulllen maar zitten er ook genoeg romantische, tragische en ontroerende momentjes in. Het gaat ze natuurlijk - net zoals in het echte leven - nooit allemaal voor de wind. Dit alles komt met een goede timing en de humor en tegenslag zijn in evenwicht.

De dialogen in de film zijn ook echt geweldig: grappig, maar realistisch. De film heeft een cast van hoog niveau. Ik ben vooral fan van het overdreven karakter Rutmer, gespeeld door Thijs Römer. Hij is een succesvolle muziekproducer die muziek wil maken die mensen écht raakt en moet hiervoor op zoek naar zijn 'gevoel'. Rutmer is eigenlijk een kind in een volwassen mannenlijf en dat heeft Römer erg goed neergezet. Carice van Houten is sterk, maar de rest is eigenlijk ook overtuigend gespeeld. Ik heb de hele familie de Roover in mijn hart gesloten. De film is misschien wat aan de lange kant met zijn dikke 2 uur en soms is er too much going on, maar eerlijk gezegd kon ik geen genoeg krijgen van deze familie. Hoe het afloopt met alle leden van de familie de Roover, daar moet je zelf maar lekker achter gaan komen! Alles is Familie is een absolute aanrader!