The Vow (DVD) RECENSIE

Paige en Leo zijn dolverliefd en pas getrouwd. Na een auto ongeluk belanden de twee in het ziekenhuis. Als Paige ontwaakt, blijkt dat ze last heeft van geheugenverlies. Ze herinnert zich Leo en hun gelukkige leven samen totaal niet meer. Haar ouders, met wie ze jaren geleden gebroken heeft, willen de geschiedenis dolgraag herschrijven en proberen haar vanaf dat moment in een leven te duwen zoals zij zich dat voor haar hadden voorgesteld. Ook ex-verloofde Jeremy probeert Paige, die hem dumpte, weer voor zich te winnen. Zij herinnert zich immers dat ze met hem verloofd was. Ondertussen doet Leo er werkelijk álles aan om Paige zich de liefde tussen hen te laten herinneren, hetgeen niet zonder horten en stoten gaat.

The Vow is een romantisch verhaal ten top. Misschien dat er meer uit het verhaal gehaald had kunnen worden met betrekking tot het geheugenverlies-aspect; maar in The Vow is ervoor gekozen om het over de romantische boeg te gooien en vooral te richten op de relatie tussen Paige en Leo. De keuze voor de acteurs in de hoofdrollen van Paige (Rachel McAdams) en Leo (Channing Tatum) is daarom goed. De chemie spat werkelijk van het scherm af. Rachel McAdams heeft de rol van Paige goed neergezet, je leeft helemaal met haar mee terwijl zij zich probeert te herinneren wie ze is. Aan de andere kant hebben we de gevoelige Leo, die van alles probeert om het hart van zijn vrouw terug te winnen en haar weer verliefd op hem te laten worden. De frustratie die hij voelt omdat het niet wil lukken om Paige de liefde weer te laten voelen, komt goed over. Ja, deze hele film kan wellicht bestempeld worden als te zoetsappig en te veel drama, maar persoonlijk hou ik wel van zo’n dramatisch liefdesverhaal op z’n tijd en deze lieve Leo doet mij smelten. En ik denk dat vele vrouwelijke kijkers dit met me eens zullen zijn. Het einde van de film verraste me enigszins.

Misschien is The Vow geen film om samen met je boyfriend te kijken, maar zeker wel eentje voor een vriendinnenavondje. Tissues paraat en kijken dus, deze mooie film! Een leuk feitje: deze film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Heb jij The Vow gezien? Zo ja, wat vond je ervan?

The Vow

1  2  3  4  5
    (31 stemmen)

Paige (Rachel McAdams) en Leo (Channing Tatum) zijn pas getrouwd stel als ze een auto-ongeluk krijgen, waardoor Paige in een coma raakt. Wanneer Paige met geheugenverlies uit haar coma ontwaakt, is Leo een vreemde voor haar. Leo is echter vastbesloten om haar liefde terug te winnen.