Verliefd op Ibiza (BIOS)

Verliefd op Ibiza: een redelijk amusante en ontzettend zomerse film. Na het kijken verlang ik zo mogelijk alleen nog maar meer naar zon, zee en strand in plaats van de natte en koude bende waarin we ons op dit moment in bevinden. De mooie beelden van het eiland en opzwepende beats  van Armin van Buuren - die zelf ook een klein rolletje in de film heeft - dragen vooral bij aan dit gevoel.

In Verliefd op Ibiza komen een aantal verhaallijnen aan bod, die aan het einde samenkomen. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om naar het ultieme partyeiland te komen. Zo hebben we onder andere voetballer Kevin (Jan Kooijman) en zijn vriendin Elsa (Kim Feenstra), die naar het ultieme partyeiland zijn gekomen om haar verjaardag te vieren. Voor het plannen van deze grote party huren ze planner Lizzy (Sanne Vogel) in. Maar wacht, bloeit er nu iets op tussen Kevin en Lizzy? En dan is er nog de tweeling Dylan en Boyd (gespeeld door Jasper Gottlieb en Marius Gottlieb, inderdaad, die uit Spangas) die ervan dromen om DJ te worden. Samen met hun manager Lars (Jim Bakkum) zijn ze naar het eiland gekomen om deze droom waarheid te laten worden. Lars beleeft ondertussen nog z'n eigen love story door de veertiger Irma (Simone Kleinsma) te versieren. En dit is nog maar een greep uit de verhaallijnen die je als kijker van Verliefd op Ibiza volgt. Kortom; er is genoeg om je mee te vermaken.

Verliefd op Ibiza is wat mij betreft gewoon 'lekker' om naar te kijken met wat vriendinnen. Een feelgood film waarbij je verstand écht op nul kan - met een lepel romantiek en een snufje humor - die je achterlaat met een erg zomers gevoel. Niets meer, niets minder. De verhaallijnen zijn niet echt diepgaand - wel vermakelijk! - en ook best wel een beetje voorspelbaar. Over het algemeen vond ik het acteerwerk ook niet altijd even goed. Daarentegen heb ik wel erg genoten van de rollen van Willeke van Ammelrooy en Simone Kleinsma, deze dames hebben het met overtuiging gebracht. Al met al vind ik Verliefd op Ibiza geen absolute aanrader, meer een makkelijk en lekker tussendoortje.

Ben jij wel eens op het ultieme partyeiland Ibiza geweest?