Beautiful Creatures (BIOS)

Beautiful Creatures is een film naar het boek van Kami Garcia en Margaret Stohl. Een perfect samengestelde cast vertaalt de rollen van Lena Duchannes (gespeeld door Alice Englert) en Ethan Wate (gespeeld door Alden Ehrenreich).

Ethan woont in een klein dorpje genaamd Gatlin, waar nooit iets gebeurt. Totdat Lena Duchannes bij haar oom op het oudste en meest beruchte landgoed in de omgeving komt wonen. De mensen in het dorp zijn bang voor haar familie, behalve Ethan. Hij zag Lena eerder op een mysterieuze wijze in zijn dromen en voelt zich bijzonder tot haar aangetrokken. Na een letterlijke uitbarsting in de klas, waarbij de ramen sprongen, besluit Ethan uit te zoeken hoe het met Lena zit. Hij valt als een blok voor haar en zij valt voor zijn charmante humor. Lena is in het bezit van speciale krachten die een vloek met zich meedragen. Ze probeert het te verbergen voor Ethan, maar het duurt niet lang tot hij erachter komt. Hij wil haar helpen de vloek te verbreken, maar daarvoor staat hun liefde in de weg...

Beautiful Creatures heeft het allemaal: een cast waarbij de chemie er vanaf spat, opbouwende spanning vanaf de eerste tot aan de laatste seconde, hartverscheurende en hartverwarmende momenten waarbij de tranen je in de ogen staan. De gevatte humor, met onder andere een grappige referentie naar Pride en Prejudice, zorgt voor een ontspannen gelach tussen de zenuwslopende momenten door. Het eerste waar ik aan dacht na het zien van deze film was: “You have bewitched me, body and soul, and i love, i love, i love you.” Een quote van William Darcy uit Pride en Prejudice, die perfect het gevoel van Ethan voor Lena beschrijft.

De film is zeker een must see. Gelukkig zijn er voor fans zoals ik nog twee boeken in de serie die hoogstwaarschijnlijk verfilmd gaan worden. Het avontuur stopt nog niet na Beautiful Creatures!

Ben jij van plan Beautiful Creatures te kijken?

Ons ordeel: