Fun Size (DVD) RECENSIE

Wanneer de nerdy high school student Wren (Victoria Justice, Victorious) wordt uitgenodigd op het grootste Halloween feest door de aantrekkelijke en populaire Aaron, kan haar dag niet meer stuk. Een klein probleem doet zich echter voor in de vorm van haar achtjarige broertje Albert. Zoals dat van meeste kleine boertjes, is zijn dagelijkse taak gericht op het verpesten van het leven van zijn grote zus. Dit doet hij dan ook heel goed. Niet alleen moet Wren op de avond van het feest op de kleine deugniet passen, maar hij bezorgt haar ook een onvergetelijke Halloween nacht die gepaard gaat met achtervolgingen, genante momenten en politieagenten. Ik hoor je bijna vragen: maar waar is de moeder van deze kinderen? Die zit midden in een midlife crisis, sinds haar echtgenoot een jaar geleden overleed. Nu heeft ze zichzelf in een relatie met een veel te jonge man geworpen.

Het beginshot van de film toont meteen een disfunctioneel gezin. De verstrooide moeder die een courgette en een pot suiker in de lunchtrommel van haar zoontje stopt en de kleine kwajongen die geen enkel woord zegt en vreemde tics vertoont. De enige normale lijkt Wren te zijn. Zo te zien probeert iedereen de dood van de man des huizes op zijn of haar eigen manier te verwerken.

Het plot en de stereotype personages van de film zijn niet anders dan bij andere films waarin er van alles mis gaat. Wat de film leuk maakt is dat elke scène onvoorspelbaar is en je letterlijk aan de hand meeneemt het avontuur in. Het einde is echter wel ontzettend voorspelbaar. Het lijkt soms alsof de achtjarige Albert het hoofdpersonage is, omdat hij zo prominent aanwezig is. Door zijn schattige voorkomen en duivelse plannen kun je niet anders dan lachen.

Heb jij ook zo'n broertje als Albert?

Fun Size

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

In Fun Size volgen we de middelbare scholiere Wren die tijdens Halloween op haar kleine broertje Albert moet passen. Wanneer Wren wordt afgeleid door een uitnodiging voor ‘het feest van het jaar' verdwijnt haar broertje tussen het Halloween feestgedruis. Wren schakelt de hulp in van haar sarcastische vriendin April, voorzitter van het debatteam Peng en diens lieve 'nerdy vriend', Roosevelt, die stiekem een oogje op Wren heeft. Wat volgt is een komische nachtelijke zoektocht, boordevol ontmoetingen met uitzinnige figuren. Zal het ze lukken Albert te vinden, voordat Wren's moeder ontdekt dat hij verdwenen is?

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van Fun Size: