The Big Wedding (BIOS)

Alejandro (Ben Barnes), de geadopteerde zoon van Don (Robert De Niro) en Ellie (Diane Keaton) gaat trouwen en speciaal voor deze gelegenheid komt zijn biologische, zeer streng gelovige, moeder de halve wereld over gevlogen om bij de bruiloft aanwezig te zijn. Don en Ellie worden gedwongen zich voor te doen als een gelukkig getrouwd stel om een goede indruk achter te laten op de moeder van Alejandro, terwijl ze eigenlijk al lang niet meer bij elkaar zijn. Don woont al een langere tijd samen met Bebe, die zeer verontwaardigd is wanneer Don haar zo gemakkelijk aan de kant zet, om voor een paar dagen te doen alsof hij en zijn ex-vrouw weer bij elkaar zijn. Met alle drama in de familie is het nog maar de vraag of de bruiloft goed zal verlopen...

The Big Wedding is een heerlijke romantische komedie met hilarische situaties die gepaard gaan met een hoop sarcastische opmerkingen. Het is een film waarbij je de grove grappen niet al te serieus moet opvatten. Er worden behoorlijk wat kwetsende opmerkingen gemaakt, waar je de humor wel van in moet kunnen zien, anders is deze film misschien niet voor jou weggelegd.

De film zit vol met interessante personages: iedereen heeft zijn eigen achtergrondverhaal. Zo zit Lyla, de dochter van Don en Ellie, met haar eigen relatieproblemen wanneer ze na een lange tijd eindelijk zwanger raakt, maar de vader van het kind zojuist de deur heeft gewezen. Haar broer Jared, die uit principe tot zijn negenentwintigste maagd is gebleven, maar wanneer hij de biologische zus van Alejandro ontmoet, zijn principes maar al te graag aan de kant wil zetten. Wanneer je Don en Ellie in sommige situaties samen ziet, vraag je je af waarom ze ooit gescheiden zijn. Het romantische verhaal over hoe het stel bij elkaar is gekomen, doet je hart smelten.

Hoewel de film toch echt anderhalf uur duurde, was het verhaal wel wat de korte kant. Het voelde alsof de film een beetje abrupt eindigde. Er waren zoveel verschillende verhaallijnen in de film, dat het lastig is om deze allemaal volledig uit te kunnen werken. Hierdoor is de afloop van verschillende verhaallijnen, zoals die van Jared, voor eigen invulling open gelaten. Al met al was het een heerlijke Chick Flick vol met leuke en grappige situaties, waarbij een happy ending natuurlijk niet mocht ontbreken.

Ons oordeel:

Wat is jouw favoriete Chick Flick?