Love Hurts (DVD) RECENSIE

Ben is typisch zo’n man met de beste bedoelingen, maar met een groot gebrek aan voelsprieten voor wat er gaande is in zijn directe omgeving. Zo ziet hij regelmatig tranen in de ogen van zijn ongelukkige vrouw Amanda, maar denkt hij dat het om een allergie gaat. En dat op het werk zijn assistente een oogje op hem heeft, ontgaat hem ook volledig. Wanneer zijn vrouw een scheiding wil en het huis uitgaat, is dit voor Ben dan ook helemaal onverwacht. Gelukkig heeft hij zijn zoon Justin en diens vrienden om op terug te vallen. Justin, die bepaald geen gebrek aan aandacht van het vrouwelijk schoon kent, geeft zijn vader een heuse make-over, en voordat hij het weet is Ben volop aan het daten. Dit valt verkeerd bij bijna-ex-vrouw Amanda, terwijl Ben juist alles doet om haar uiteindelijk terug te winnen…

Deze film bestaat uit twee romantische verhalen door elkaar, want tegelijkertijd is zoon Justin zijn eigen vrije leventje juist zat en wordt hij voor het eerst tot over zijn oren verliefd. Eerst moest Justin zijn vader op weg helpen, maar nu kan Ben iets terug doen voor zijn zoon door hem tips te geven om de ballerina van zijn dromen te veroveren.

Kortom: het gaat over de liefde, over familie, over doorzetten, omgaan met teleurstellingen en erop vertrouwen dat uiteindelijk alles goed komt. Love Hurts is niet een film waar je nog dagen over zult nadenken of waar je het uitgebreid met al je vrienden over zult gaan hebben. Niet van het kaliber ''zeer Indrukwekkend'' dus, maar wel gewoon vermakelijk, komisch en leuk. Het verhaal onderscheidt zichzelf van vele andere films doordat er eigenlijk twee make-overs en twee liefdesverhalen zijn, in plaats van eentje. Leuk is ook dat hoofdpersoon Ben bij tijd en wijle in de verte doet denken aan Hugh Grant: hij heeft hetzelfde aandoenlijke dat Hugh Grant soms heeft in films, en vooral ook het Britse accent natuurlijk.

Doet de hoofdpersoon jou ook denken aan Hugh Grant?

Love Hurts

1  2  3  4  5

Ben zit op middelbare leeftijd vastgeroest in zijn saaie leven, in tegenstelling tot zijn vrouw Amanda, die een druk sociaal leven heeft. Uiteindelijk gebeurt het onvermijdelijke en besluit Amanda Ben te verlaten, waarop zijn wereld instort. Maar onder druk van zijn 17-jarige zoon Justin bloeit Ben weer op. Voor hij het weet is hij de meest begeerde vrijgezel van de stad die wordt achtervolgd door zijn verpleegster, zijn trainer en verleid door een zingende tweeling. Alles verandert als Justin voor de eerste keer verliefd wordt en hij zijn vader dwingt zijn gedrag aan te passen, zodat hij zijn grote liefde kan veroveren.

- Bekijk hier de trailer van Love Hurts: