Identity Thief (DVD) RECENSIE

Mijn eerste kennismaking met actrice en comédienne Melissa McCarthy was toen zij de rol van de lieve, verlegen en ietwat onhandige Sookie in Gilmore Girls vertolkte. Inmiddels staat zij bekend als compleet gestoord en grenzeloos (op een positieve manier dan). In de film Bridesmaids vond ik haar al hilarisch en in Identity Thief weer.

Diana (Melissa McCarthy) heeft geen vrienden en familie. Om toch een leuke tijd te hebben en mensen aan zich te binden steelt zij identiteiten. Ze zoekt een slachtoffer, peutert naam, gegevens en Burgerservicenummer los en print vervolgens een identiteitsbewijs en bankpassen. Daarna kan ze compleet losgaan. Ze trakteert drankjes aan volslagen vreemden, koopt mooie spullen en laat zichzelf in de watten leggen. Sandy Patterson (Jason Bateman) is gelukkig getrouwd, heeft twee dochters en de derde is onderweg. Gezien de economische crisis moet hij alle eindjes aan elkaar knopen om zijn hoofd boven water te houden. Net op het moment dat hij een andere baan krijgt slaat het noodlot toe. Diana steelt zijn identiteit en geld, Sandy is namelijk ook een vrouwennaam… Op het moment dat Sandy opgepakt wordt voor iets wat hij niet gedaan heeft wil hij gerechtigheid (en zijn geld terug). Hij zoekt Diana op en wil haar meenemen zodat hij zijn baan kan redden en zijn geld terug kan krijgen. Dit gaat uiteraard niet zonder slag of stoot…

Waarom deze film 4 hartjes heeft? Het is geen ijzersterk verhaal en ook geen super goede film, maar wél in zijn genre. Als je naar een ‘flauwe humor’ film op zoek bent, dan is dit zeker wel een aanrader. Ik heb om een hoop dingen hardop gelachen. De film is een lekkere wegkijker waarbij je niet na hoeft te denken. Perféct voor een middag of avondje bankhangen!

Lijkt deze film jou ook zo grappig?

Identity Thief

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

De nieuwe misdaadkomedie van Seth Gordon gaat over Melissa McCarthy die de identiteit van Jason Bateman steelt. Diana leidt een luxe leventje. Ze heeft namelijk de identiteit gestolen van Sandy en maakt misbruik van zijn creditcards. Wanneer hij hierachter komt breekt de hel los. Sandy gaat op eigen houtje achter Diana aan, maar zij laat zich niet zomaar stoppen.

- Verkrijgbaar op dvd en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van Identity Thief: