Warm Bodies (DVD) RECENSIE

De wereld is op zijn einde, de resterende mensheid woont in goed gebarricadeerde communes. Steden zijn verlaten, snelwegen zijn leeg. Ook de film bij het boek Warm Bodies heeft een typische 'zombie-setting'... Hoofdpersonage R. is zo'n zombie, hij woont op een verlaten vliegveld met honderden andere zombies in staat van ontbinding en wil maar één ding: mensenvlees. Zijn gedachten zijn leeg, hij kent zijn eigen naam niet en hij kan alleen een beetje kreunen en gorgelen. Tijdens één van zijn jachtpartijen komt hij Julie tegen, een Levendige. Tegen zijn instinct in beschermt hij haar tegen de andere zombies. Hij kan het niet verklaren, maar de gevoelloze hersendode zombie wordt verliefd op het meisje.

Ik vond het erg leuk deze dvd te vergelijken met het boek, deze heb ik namelijk ook gerecenseerd voor Chicklit.nl. Het boek omschrijf ik echter als romantisch en deze DVD meer als een romantische komedie. De film heeft veel meer humor in zich. Waar in het boek R. langzaam tot leven komt en zijn motoriek terugkrijgt, lijkt hij in de film in het begin al veel menselijker en minder eng in vergelijking met zijn collega-zombies. Ik miste in de plot van de film wel een belangrijk aspect uit het boek (welke ik niet zal verklappen), wat voor een alternatief einde van de film zorgde. Laten we zeggen dat de film beter afloopt en dus minder spannend is dan het boek. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de film eerder een romantische komedie is, en wanneer loopt dit genre nou ooit slecht af? Daarnaast miste ik in de film enkele subplots uit het leven van R. en een paar spannende momenten die de film echt verrijkt zouden hebben. Zo werd in het boek bijvoorbeeld uitgelicht wat de functie van de skeletten-zombies was en wat zij precies deden op het vliegveld, wat deze wezens des te angstaanjagender zou hebben gemaakt.

Over het algemeen is Warm Bodies een erg leuke romantische komedie en ook erg origineel! Want ken jij een andere film waar een zombie zoveel sympathie oproept en waar je zelfs als kijker een beetje verliefd wordt op zijn grijze dode kijkers en zijn ontbindende lichaam? Ik niet! Zombie R. is erg sympathiek, terwijl Julie, het meisje waar hij verliefd op wordt iets oppervlakkiger op mij overkwam. Haar beste vriendin is daarentegen erg komisch en speelt wel heel leuk. Het verloop van de verhaallijn zelf vind ik iets minder origineel, maar omdat ik toch over het algemeen heb genoten van het genre op zich en de post-apocalyptische setting geef ik deze film 3 hartjes. Daarnaast kan het ook geen kwaad om het boek van te voren te lezen, want hier vloog ik echt doorheen!

Heb jij het boek gelezen? Zo ja, wat vond je beter, het boek of de film?

Warm Bodies

1  2  3  4  5
    (8 stemmen)

R is een zombie. Hij vindt het niet fijn, maar heeft geleerd ermee te leven. Samen met honderden ondoden zwerft hij rond op een verlaten vliegveld. De weinige overlevende mensen hebben zich verschanst achter een enorme muur. Tijdens de jacht op avondeten stuit R op de stoere Julie, die hij tegen al zijn instincten in redt van de andere zombies. Julie merkt al gauw dat R anders is. En R ervaart plots wel erg menselijke gevoelens... Hoe dichter ze naar elkaar toegroeien, hoe groter het effect op de andere zombies. Maar generaal Grigio, Julie’s vader en militaire leider van de overlevenden, gelooft niet dat de zombies kunnen veranderen. Zijn missie: het uitroeien van elke zombie die zijn pad kruist..

- Naar het boek Warm Bodies van Isaac Marion
    - Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van Warm Bodies: