Two Mothers (DVD) RECENSIE

Ik krijg nog steeds een klein beetje de kriebels als ik terugdenk aan deze film… Het verhaal gaat over twee vrouwen, Lil en Roz, die al hun hele leven close bevriend zijn. Ze trouwen en krijgen allebei een zoon. Hun respectievelijke zoons groeien op en Lil en Roz beginnen allebei een affaire met elkaars zoon. Ja, je leest het goed: beide dames krijgen een relatie met de zoon van hun beste vriendin (de jongens zijn natuurlijk ook beste vrienden). Kortom; dráma.

Bijna de hele film speelt zich af op een idyllisch strand waar de zon altijd lijkt te schijnen. Nou ja altijd, op het moment van crisis stormt het natuurlijk keihard. Ook was de band tussen de jongens en hun moeder niet helemaal normaal (los van de relaties die ze met elkaars moeder beginnen dan). Tot ik deze film zag heb ik namelijk nog nooit twee jongens van een jaar of achttien gezien die hun tijd het liefst gezellig kletsend en bladerend door fotoalbums doorbrengen…

Er zat ook geen vaart in de film, het verhaal kabbelde maar een beetje voort. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de film in drie delen gezien heb omdat ik tot twee keer toe in slaap viel - need I say more? Af en toe was er even een momentje van stress in het verhaal, maar zo snel als het kwam, verdween het ook weer. Ook het einde vond ik niet heel veelzeggend.

Een ander zal dit wellicht een briljante film vinden, maar ik vond er niets aan. Toen ik de trailer zag was ik geïntrigeerd, maar de daadwerkelijke film was dus een beetje een domper. Ik heb slechtere films gezien, maar vooral ook veel betere.

Meningen verschillen, maar ik was niet kapot van deze film…

Hoeveel hartjes geef jij deze film?

Two Mothers

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Lil (Naomi Watts) en Roz (Robin Wright) wonen in aangrenzende woningen aan de paradijselijke Australische kust. De vriendinnen zijn al sinds hun vroege jeugd onafscheidelijk en hun zoons groeien op als broers. Wanneer Lils volwassen zoon verliefd wordt op Roz, nemen de levens van alle vier een onverwachte wending. Tegen beter weten in beginnen de vriendinnen een verhouding met elkaars zonen. Wat begon als een onbezonnen flirt mondt uit in een gepassioneerde en alles verwoestende affaire. Het drama, naar een novelle van Nobelprijswinnaar Doris Lessing, werd geregisseerd door Anne Fontaine, bekend van o.a. Coco avant Chanel.

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van Two Mothers: