Hours (DVD) RECENSIE

Paul Walker speelt in deze film een rol als kersverse vader. Tijdens een heftige bevalling overlijdt zijn vrouw. Zijn dochtertje is te vroeg geboren en verkeert in kritieke toestand. De artsen vertellen dat zij minimaal 48 uur in een couveuse moet liggen, wil ze kans op overleven hebben. Ondertussen raast buiten orkaan Katrina. De dijken breken en de stad komt onder water te staan. Het hele ziekenhuis wordt geëvacueerd, maar de couveuse kan geen kant op. Tot overmaat van ramp valt de noodgenerator van de stroom uit en wordt al het overgebleven voedsel en medicijnen geplunderd.

Het verhaal en de trailer van deze film spraken me aan dus ik was erg benieuwd naar de DVD, maar gód wat een tegenvaller. Weinig spanning (eigenlijk überhaupt; alles weinig) en een voorspelbaar einde. Je ziet het grootste deel van de film alleen maar Paul Walker. Hij haalt herinneringen op aan zijn recent overleden vrouw en vertelt deze aan hun dochter. Heel emotioneel en zielig allemaal dus (ahum). Daarbij had ik dus ook meer spanning verwacht, maar dat kwam niet echt. Het is niet zozeer een hele slechte film, maar ook niet echt een boeiende.

Wat ik op zich wel goed gedaan vond was de band die Walker in de film opbouwt met zijn dochter. Als ze net geboren is kan hij eigenlijk alleen maar rouwen om zijn vrouw. Het liefst zou hij zijn dochter inruilen voor haar. Op het moment dat het leven van zijn dochter in zijn handen ligt zie je echter een band ontstaan.

Voor iedereen die deze film nog gaat kijken; verwacht er niet teveel van, dan kan het alleen maar meevallen. Verwacht ook geen verassend plot, want dan kom je bedrogen uit!

Heb jij Hours gezien? Wat vond je ervan?

Hours

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

29 augustus 2005: geen goeie dag om te gaan bevallen in New Orleans. Orkaan Katrina zwelt aan en de dijken breken. Zo ook de vliezen van de echtgenote van Paul Walker. Met vliegende spoed rijdt hij haar naar het ziekenhuis, waar een moeilijke bevalling volgt. Zijn vrouw overleeft het niet; zijn pasgeboren dochter moet de couveuse in. De dokter benadrukt dat ze daar zeker 48 uur in moet blijven wil ze een kans maken. En dan slaat het noodlot toe. De stad komt onder water te staan en het ziekenhuis wordt geëvacueerd. Alleen kan de couveuse niet worden verplaatst, en dus blijft Walker als enige achter. Een lange en moeizame strijd volgt, tegen het water en vóór het leven van zijn baby.

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van Hours: