Girl Most Likely (DVD) RECENSIE

Girl Most Likely gaat over Imogene die zowel haar vriend als haar baan kwijtraakt (wat in dit geval allebei met elkaar in verband staat). Ze is zo gefrustreerd, wanhopig en heartbroken, dat ze haar ex probeert terug te winnen door te zeggen dat ze zelfmoord pleegt als hij niet naar haar toekomt. Wat ze niet weet is dat hij in plaats van zelf te gaan een vriendin bij Imogene langs stuurt, die haar namaak zelfmoordpoging aanziet voor een echte. Imogene belandt in het ziekenhuis en wordt daarna onder toezicht van haar moeder geplaatst die haar meeneemt naar haar ouderlijk huis. Maar dat kan natuurlijk nooit goed gaan, gezien Imogene en haar moeder al jaren geen contact meer met elkaar hebben, omdat haar moeder naast gokverslaafd ook een tikkeltje krankzinnig is.

Ik vind het lastig om een oordeel over deze feelgood film te vellen. Het is in mijn ogen zeker geen aanrader, maar ik heb me ook niet groen en geel geërgerd om zo maar te zeggen. Het verhaal is af en toe best grappig en een tikkeltje krankzinnig - zoals de familie zelf - maar bij vlagen ook onwijs flauw, en de film wist mijn aandacht niet continu vast te houden. Ik was te snel afgeleid en als ik daarna weer in het verhaal viel, volgde ik het nog steeds.

Wat de film denk ik geholpen heeft in mijn oordeel, is dat ik actrice Kristen Wiig, die we natuurlijk allemaal kennen uit de hilarische film Bridesmaids, heel leuk vind. Ik zag echt weer wat van haar Bridesmaids-trekjes terugkomen, wat me deed concluderen dat ze misschien wel echt zo is (of het gewoon heel overtuigend weet te spelen). Wel moest ik heel erg wennen aan het zien van acteur Darren Criss in een andere rol als Blaine Anderson uit Glee. Toch blijft hij in deze film een beetje bij zijn roots, want ook in Girl Most Likely is hij te zien in een dansende en zingende rol. Alleen ditmaal in een hele foute Backstreet Boys tribute. Nee, ik geniet toch meer van hem in zijn rol als vriendje van Kurt!

Ik zal niemand aanraden deze film te gaan kijken, maar als je hem toevallig hebt liggen, kan hij best voor een vermakelijke 99 minuten zorgen.

Heb jij Girl Most Likely gezien? Zo ja, wat vond je ervan?

Girl Most Likely

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

De New Yorkse Imogene (Wiig) is gefrustreerd omdat haar vriend hun relatie heeft verbroken. Om hem terug te winnen besluit ze haar eigen zelfmoord in scene te zetten. Dit pakt niet helemaal uit volgens plan en ze belandt in het ziekenhuis. Vervolgens moet ze onder toezicht van een dierbare worden geplaatst om het ziekenhuis te mogen verlaten. Dit leidt ertoe dat haar bezorgde en gokverslaafde moeder (Bening) haar mee terugneemt naar haar ouderlijk huis.

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van Girl Most Likely: