Recensie: Grown Ups 2 (DVD) RECENSIE

Grown Ups 2 is een sequel: het eerste deel draaide in 2010 in de bioscoop. Hoewel de recensies toen niet best waren, trok de film wel veel bezoekers. Dit valt te verklaren doordat deze film overduidelijk in de categorie ‘je moet ervan houden’ valt. Waar je dan precies van moet houden? Dat valt het beste te omschrijven als slappe grappen. Denk aan wakker worden met een groot uitgevallen hert aan je bed, omdat je kind vannacht de deur open heeft gezet zodat eventuele arme dieren naar binnen konden komen. Denk aan een carwash met mannelijke cheerleaders in plaats van vrouwelijke. Denk ook aan onderbroekenlol. Zelf heb ik meermalen hardop zitten schateren: mijn humor was het op veel momenten zeker! Maar ik ken ook mensen die deze film eerder als irritant zouden omschrijven.

Het gaat om de grappen, met acteurs die op dat vlak hun sporen verdiend hebben zoals Adam Sandler, Chris Rock, Kevin James en David Spade. Een plot is er eigenlijk niet echt, of het zou de boodschap moeten zijn dat je uiteindelijk blij moet zijn met wat je hebt. Want daar leiden alle verhaallijntjes naartoe! Zo worden Lenny en zijn vrienden voor schut gezet door de nieuwe generatie (hier zien we een heel andere kant van de bekende Taylor Lautner), wil de vrouw van Lenny nog een kindje terwijl Lenny dat niet ziet zitten, en zijn er onder de andere vrienden plus aanhang discussies over opvoeding van kinderen en over het onthouden van trouwdagen. Marcus ontmoet voor het eerst zijn zoon van wie hij het bestaan niet wist, en dat is op zijn zachtst gezegd even wennen.

Al met al is mijn advies: bedenk eerst wat je van Grown Ups deel 1 vond, of ga die alsnog kijken. Als dat niet jouw ding is, dan vind je deze nog veel slechter. Maar als je wel moet lachen, dan is ook Grown Ups 2 een aanrader.

Kun jij de humor in Grown Ups 2 ook wel waarderen?

Grown Ups 2

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

De sterrencast van de comedy Grown Ups is terug, aangevuld met nog meer komische talenten. Lenny (Adam Sandler) is met zijn gezin verhuisd naar zijn geboorteplaats, om weer bij zijn vrienden en hun kinderen te zijn. Al snel ontdekt hij dat er naast oude pestkoppen, nieuwe bullies, krankzinnige buschauffeurs, politieagenten op ski's en 400 verklede party crashers, de gekste dingen gebeuren

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van Grown Ups 2: