Recensie: That Awkward Moment (DVD) RECENSIE

That Awkward Moment gaat over de drie vrienden Mikey, Jason en Daniel. Als Mikey te horen krijgt dat zijn vrouw een ander heeft en van hem wil scheiden, stort zijn wereld in. Zijn vrienden, die ook niet echt een spetterend liefdesleven hebben, proberen hem op te peppen en willen dat hij doorgaat met zijn leven. En hoe kan dat nu beter dan met een andere vrouw? Juist, met meerdere andere vrouwen. Ze maken een afspraak met elkaar: niet meer verliefd worden en geen serieuze relaties. One night stands, dat is de regel. Maar juist als je iets niet wil, lijkt het voor je neus te staan. Net zoals het gegeven dat je allemaal leuke kleren tegenkomt op het moment dat je platzak bent, lijken de vrienden juist nu de ware gevonden te hebben. Maar wat is belangrijker, vriendschap of de liefde?

Ik had eerlijk gezegd niet hele hoge verwachtingen van That Awkward Moment. Misschien een leuk filmpje voor tussendoor, maar niet meer dan dat. Na het zien van de trailer dacht ik niet meteen ‘Wow, deze film MOET ik gezien hebben’ en met Mannenharten nog vers in mijn geheugen, had ik niet echt behoefte aan nog zo’n flauwe romantische komedie waarbij mannen in het middelpunt staan. Maar soms zijn er van die avonden waarop je zin hebt in een verstand-op-nul-film, en vandaar dat The Awkward Moment toch in mijn DVD-speler verdween.

En ik was eigenlijk blij verrast! Natuurlijk bevat de film flauwe grappen. Maar ook grappen waardoor ik daadwerkelijk hardop heb zitten lachen. Natuurlijk is de film voorspelbaar. Maar is dat niet inherent aan het genre? We willen toch juist dat het zo eindigt? Daarnaast vond ik dat de film leuke dialogen bevatte en natuurlijk ook de nodige mancandy! Die abs waren absoluut niet vervelend om naar te kijken… De film bevat (zoals de titel al aangeeft) voldoende awkward momenten, alleen het portie drama wat ze aan het verhaal hadden toegevoegd vond ik niet helemaal uit de verf komen.

Al met al vond ik de film eigenlijk verrassend leuk en kan daarom niet anders dan hem beoordelen met vier hartjes.

Hoeveel hartjes geef jij That Awkward Moment?

That Awkward Moment

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Het liefdesleven van Jason en zijn beste vrienden Daniel en Mikey gaat niet over rozen. Als Mikey van zijn vrouw te horen krijgt dat ze van hem wil gaan scheiden besluiten zijn vrienden hem te steunen: ze sluiten een pact om samen single te blijven en elkaar te helpen zoveel mogelijk one night stands te scoren. Maar als de jongens alle drie vrouwen tegenkomen die ze erg leuk vinden, wordt het steeds lastiger om zich aan hun belofte te houden. Daarom proberen ze hun gevoelens geheim te houden voor elkaar, terwijl langzaam de grenzen tussen seks, daten en een relatie beginnen te vervagen... Is hun vriendschap wel bestand tegen zoveel geheimen en leugens? En is het wel mogelijk om een goede relatie te krijgen als je hier niet vol voor durft te gaan?

That Awkward Moment is een hilarische komedie over daten in het tijdperk van Facebook en one night stands.

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van That Awkward Moment: