Recensie: Vampire Diaries seizoen 5 RECENSIE

Waar we in seizoen 4 eindigden met een verschrikkelijk spannende cliffhanger, gaan we nu verder met een studerende Elena die al snel afgeleid wordt door de gebeurtenissen in Mystic Falls. Dubbelgangers duiken op, Silas speelt nog steeds een belangrijke rol en ook the travelers komen Mystic Falls op stelten zetten. Het zijn onze favoriete vampiers die in seizoen 5 opnieuw vechten voor het bestaan van zichzelf en hun mysterieuze stadje.

Vanaf het begin van de allereerste aflevering weet je het: dit wordt een seizoen vol nagelbijten en op het puntje van je stoel zitten. Scènes worden spannender, verhalen worden nog duisterder en de personages zijn weer belachelijk goed uitgewerkt. Seizoen 5 doet dus zeker niet af aan zijn voorgangers, maar toch mis ik de originaliteit. Als de ene slechterik eindelijk ophoepelt, staat de volgende al weer klaar om de vampiers en omwoners het leven zuur te maken. En zo gaat het kringetje rond, keer op keer.

Dat Elena nog steeds als een hondje tussen Stefan en Damon in zit helpt daar ook niet aan mee. Maar dat is misschien wel de charme van de serie, die driehoeksverhouding. Voor de echte fans van The Vampire Diaries is het weer smullen. Toch kan ik begrijpen dat dit het punt is waarop vele mensen af zullen haken. Want hoewel de spanning opnieuw om te snijden is, hebben we alles al wel een beetje gezien.

The Vampire Diaries #5

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Whitmore College levert Elena nieuwe avonturen en nieuwe vrienden op. Maar al snel keren bekende gezichten terug. Terwijl Stefan, Katherine en hun dubbelgangers het lot testen, neemt het aantal slachtoffers onder de studenten toe – het bewijs van sterke krachten op de campus. De strijd gaat door, terwijl onze favoriete vampiers vechten voor hun bestaan en, uiteindelijk, voor het lot van Mystic Falls.

- THE VAMPIRE DIARIES Comic-Con Exclusive 2014