Recensie: Big Hero 6 RECENSIE

Hiro Hamada is een wonderkind. Hij is hoog begaafd en maakt op jonge leeftijd al robots van een hoog niveau. Hij wordt door zijn broer meegenomen naar diens universiteit en ontmoet daar een hele groep vrienden die allemaal de gekste dingen uitvinden. Hiro bouwt uiteindelijk een mooie band op met de robot die is uitgevonden door zijn broer ookwel Baymax genoemd. Samen met Baymax en zijn vrienden probeert hij het kwaad te stoppen die zijn wereld bedreigt.

Meestal schrijf ik een uitgebreide samenvatting maar ik ging deze film kijken terwijl ik er eigenlijk zo goed als niks van af wist en dat was echt een leuke ervaring. De film verast je en daarom zou ik zeggen ga het kijken zonder teveel informatie erover. Big Hero 6 is een geanimeerde Disney film en het is een film zowel voor kinderen als volwassenen. De film is een aparte mix van Hollywood en Japanse stijl. Zo zie je bijvoorbeeld de Golden Gate bridge in Japanse stijl. Ik vind dit wel een mooie manier om twee culturen samen te voegen.

Verder is het een erg grappige en onroerende film. Hij maakte me aan het lachen en aan het huilen en daarom is die zeker vier hartjes waard! Na deze film wil ik ook wel mijn eigen Baymax.

Big Hero 6

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

'Big Hero 6' gaat over Hiro, een 14-jarig genie die woont in San Fransokyo, een kruising tussen San Francisco en Tokyo. Een van zijn uitvindingen wordt gestolen door een enorme slechterik en Hiro besluit een groep superhelden te creëren om zijn eigendom terug te halen. Deze superhelden, bestaande uit bestaat uit de helden Sunfire, Silver Samurai, GoGo Tomago, Honey Lemon, Hiro Takachiho en Baymax, maken gebruik van de vaardigheden van de doodnormale mensen uit Hiro's nabije omgeving.

Bekijk de trailer hier: