Recensie: The Longest Ride (BIOS) RECENSIE

Sophia en Luke leren elkaar kennen tijdens een wedstrijd stier rijden. Luke is professioneel stier rijder en heeft de ambitie om de beste van de wereld te worden. Sophia studeert nog en is vooral geïnteresseerd in kunst. Ze gaan voor het eerst met elkaar daten en aan het einde van de avond redden ze een man die bekneld zit in een auto, samen met zijn doos vol oude brieven. Sophia blijft de man opzoeken en leest hem voor uit de brieven die hij zelf schreef aan zijn geliefde Ruth. Ondertussen worden Sophia en Luke verliefd, maar omdat ze allebei uit andere werelden komen, weten ze niet of het wel gaat werken. Luke richt zich vooral op het stier rijden terwijl Sophia liever wil dat hij ermee stopt, omdat hij al eerder in coma heeft gelegen vanwege zijn verwondingen. Sophia krijgt een stage aangeboden in New York, maar als Luke weer in het ziekenhuis ligt, besluit ze om niet te gaan. Aan het einde van de film wordt het verhaal van Sophia en Luke verwoven met het verhaal van de oude man en Ruth.

De films van Nicholas Sparks hebben een hoog zwijmel-gehalte. Dat is bij deze film niet anders. De hoofdrollen van Sophia en Luke worden gespeeld door Britt Robertson en Scott Eastwood. Afgaand op de reacties in de bioscoop viel Luke zeer in de smaak, en ik kan alleen maar beamen dat het een erg aantrekkelijke acteur is. Helaas vond ik de vrouwelijke acteur wel tegenvallen, haar acteerprestaties konden niet echt mee met de rest van de film.
Ik vond het een vermakelijke film. Af en toe was het net iets over the top, net iets te cliché, en dat zorgde ervoor dat de film niet helemaal binnenkwam. Het verhaal was mooi, maar gedurende de film vond ik het verhaal van Ira (de oude man) en Ruth weinig toevoegen aan het verhaal van Sophia en Luke. Het idee van hun verhaal was mooi, maar de uitwerking niet. Pas aan het einde had hun verhaal een link met het verhaal van Sophia en Luke, maar ik vond het nog steeds niet veel toevoegen.
Voor een gezellig filmavondje met vriendinnen zou ik deze film zeker aanraden, maar niet als je een goed uitgewerkte film met een spetterende verhaallijn verwacht.

The Longest Ride

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

De film gaat over generaties, twee met elkaar verweven liefdesverhalen, uitdagingen en de eeuwige beloning van blijvende liefde. Gebaseerd op de bestseller van Nicholas Sparks (auteur van ‘The Notebook’).

The Longest Ride vertelt over de liefde tussen voormalig rodeokampioen Luke (Scott Eastwood), die zijn comeback wil maken, en de studente Sophia (Britt Robertson), die op het punt staat haar droombaan te krijgen in de kunstwereld van New York. Hun verschillende wegen en botsende idealen stellen hun relatie zwaar op de proef. Totdat Sophia en Luke in contact komen met Ira (Alan Alda) en hun leven totaal verandert. Ira's herinneringen aan zijn geliefde vrouw en hun tientallen jaren durende romance, inspireert het jonge stel.

Bekijk hier de trailer: