Recensie: Jupiter Ascending RECENSIE

Jupiter Jones werd niet in een land geboren, maar aan boord van een schip midden op zee. Haar geboortedag was echter geen gewone dag: ze is voorbestemd tot grootste dingen. Die grootse dingen laten op het moment nog even op zich wachten, want Jupiter mag zich elke ochtend al vroeg uit bed hijsen om toiletten te schrobben. Een droombaan? Dat zeker niet. De komst van Caine, een genetisch ontworpen soldaat, zorgt er echter voor dat haar rustige leventje een héél stuk spannender wordt. Plotseling is ze haar leven niet zeker en komt ze erachter dat zij de erfgenaam is van een buitengewone erfenis: de aarde.

Toen ik zag dat zowel Mila Kunis als Channing Tatum in Jupiter Ascending spelen, moest ik deze film natuurlijk wel zien. Met hoge verwachtingen, want ik vond de trailer er erg goed uitzien. Na het kijken van de film kan ik concluderen dat mijn verwachtingen véél te hoog lagen, maar desondanks vond ik Jupiter Ascending best leuk!

De schitterende visuals en kostuums zijn toch wel de paradepaardjes, want die zijn echt een genot voor het oog. De verhaallijn zit echter minder goed in elkaar. De dialogen zijn enorm zoet en cheesy, het verhaal kan wel wat extra uitleg gebruiken en daar komt ook nog eens bij dat ik na het kijken van de film nog veel vragen had. Dat viel dus een beetje tegen, maar aan de andere kant vond ik de film wel erg vermakelijk.

Jupiter Ascending is een romantische actiefilm die je niet al te kritisch moet bekijken, maar waarbij je gewoon alles over je heen moet laten komen. Pistolen die blaffen als ze afgevuurd worden? Prima! Bijen die mensen met koninklijk bloed herkennen? Top! Ideaal als je een avondje zin hebt om jezelf te verliezen in een film waarbij je niet al te veel hoeft na te denken. En ondanks dat Jupiter Ascending dus zeker zijn minpuntjes heeft, zou ik zo naar de bioscoop rennen als er een vervolg zou draaien.

Jupiter Ascending

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Jupiter Jones werd geboren onder een sterrenhemel, voorbestemd om grote dingen te doen. Maar erg groots is haar leven niet, nu ze is opgegroeid. Jupiter maakt toiletten schoon en heeft verder vooral veel pech. Dit verandert wanneer Caine, een genetisch gemanipuleerde oud-militair en jager, naar Aarde komt om haar op te sporen. Jupiter ontdekt eindelijk haar lot: haar genen maken haar erfgename van een bijzondere erfenis die van invloed kan zijn op de totale kosmos.

Trailer: