Recensie: Orange Is The New Black Seizoen 2 RECENSIE

Herinneren we het einde van seizoen 1 van OITNB nog? Piper, die tijdens een heftig gevecht boven op Tiffany aka Pennsatucky zit, en haar tot bloedens toe slaat. Seizoen 2 gaat verder waar seizoen 1 was gebleven. Piper, haar belevenissen in Litchfield en haar thuisfront staan nog steeds centraal, al is er dit seizoen veel meer ruimte voor de verhalen van de overige gevangenen. Onze favorieten Red, Taystee, Nicole, Crazy Eyes, Dayanara, Big Boo en vele anderen, we volgen ze nog allemaal en leren ze steeds beter kennen. Vee, de nieuwkomer in dit seizoen, is een oude bekende van meerdere gevangenen en zet Litchfield op stelten. De verhoudingen tussen alle groepen worden door haar komst flink op scherp gezet. Van de vrij relaxte sfeer uit seizoen 1 is niets meer over. Vriendschappen worden verbroken, nieuwe handeltjes worden gestart en personeel dat crimineel gedrag vertoont, seizoen 2 is weer heerlijk!

Ik kan seizoen 2 heel uitgebreid beschrijven, maar eigenlijk ook heel kort: OITNB is en blijft een geweldige serie! De combinatie drama, humor en spanning met de juiste onderwerpen, actrices, muziek en verhaallijnen, alles is tot in de puntjes uitgewerkt en enorm goed bedacht. Ook zijn de terugblikken naar het verleden super. Bijna iedere aflevering staat een andere gevangene centraal en kom je te weten hoe ze in de gevangenis is beland. Dit seizoen is vooral de reden van Lorna is erg verrassend! Het tweede seizoen is absoluut geen herhaling van het eerste. De makers hebben echt iets nieuws gecreëerd, en na de laatste aflevering wil je maar een ding: seizoen 3 zien! Gelukkig hoeft wachten inmiddels niet meer. Seizoen 3 is sinds 12 juni op Netflix te zien. Mocht je OITNB nog niet gezien hebben, ga snel kijken! Maar pas op: werkt verslavend!

Orange Is The New Black - Seizoen 2

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Steekpartijen, drugshandel en de keiharde strijd om de macht in de gevangenis. Het vrolijke gevangenisleven en de wat naĂŻeve en stuntelige Piper Chapman zijn verleden tijd. Vee is een nieuwkomer die de zwarte vrouwen verenigt en met haar verdeel en heers spelletjes binnen de kortste keren van de vrouwengevangenis tot een poel van haat en nijd maakt.

Trailer: