Recensie: The Cobbler RECENSIE

Max is een doodgewone schoenmaker die in de schoenmakerszaak van zijn vader werkt. Alleen is zijn vader er niet meer, dus Max dient de zaak in zijn eentje te runnen. Elke dag voor hem is hetzelfde en hij weet niet of hij dit werk nog wel ziet zitten. Dan vindt hij opeens een oude naaimachine. Dit blijkt geen gewone naaimachine te zijn. Als hij namelijk schoenen met deze naaimachine bewerkt en deze schoenen aantrekt, verandert hij in de eigenaar van die schoenen. Op deze manier kan hij iedereen zijn die hij wil zijn!

Toen ik de trailer van deze film zag, leek het me gelijk een erg leuke film. Adam Sandler speelt de hoofdrol en de films waar hij in speelde zijn vaak erg grappig! Ook deze film vond ik erg leuk. Het is niet om te zeggen dat ik aan een stuk door gelachen heb. De film is inderdaad wel grappig en Max weet zich in komische situaties te wringen, maar op den duur wordt de film ook best spannend.

In deze film vind ik dat er heel erg goed geacteerd wordt. Max kwam namelijk best onzeker bij mij over. Wanneer hij dan in de gedaantes van anderen is veranderd, zie je echt dat het Max is die die gedaante aanneemt en niet die persoon zelf. Echter loopt het wisselen van gedaante op den duur uit de hand. Max komt in een gevaarlijk circuit terecht, maar natuurlijk gaat hij hier hilarisch mee om.

De verhaallijn van deze film is dus erg origineel. Een naaimachine waarmee je van gedaante kan wisselen, wie verzint dat nou? Daarom krijg je in het begin vooral te zien hoe Max experimenteert met deze machine. Het echte verhaal vond daarom langzaam op gang komen. Echter toen dit verhaal eenmaal op gang kwam, gebeurde alles wel heel snel. Deze film heeft me dus op geen enkel moment verveeld. Je moet gewoon even wachten totdat het verhaal op gang komt. Daarbij komt kijken dat deze film een plottwist heeft waar je u tegen zegt! Deze plottwist kwam bij mij zeer onverwachts aan en maakte de film er extra leuk op.

The Cobbler is dus een film dat mij prima vermaakt heeft. Het is een lekkere film voor een lui avondje op de bank. Het verhaal is spannend, er is zeker ruimte voor een grapje en er zit een onverwachtse twist in.

The Cobbler

1  2  3  4  5

Max Simkin is een charmante schoenmaker in New York die de winkel van zijn vader heeft overgenomen. Wanneer hij in de kelder een magische naaimachine vindt, verandert zijn gezapige leventje echter in een rollercoaster. Max ontdekt namelijk dat hij dankzij het toestel de gedaante van al zijn klanten kan aannemen. Wat begint als een onschuldige grap, ontaardt al snel in een groots avontuur. Terwijl Max zich de vraag moet stellen welk leven hij nu echt wil leiden, komt hij stiekem de geheimen uit zijn omgeving te weten.

• Deze verwijderde beelden veranderen jouw blik op Draco voor altijd

• Friends reünie bonusmateriaal gedeeld door James Corden

• Fake! - Carry Slee