Recensie: Everest (BIOS) RECENSIE

In de film Everest volg je verschillende personages die de Mount Everest willen beklimmen en de top willen bereiken. Tijdens deze twee verschillende expedities wordt het gebied getroffen door een zware storm.  In plaats van de droom te verwezenlijken om de top te bereiken, wordt het een strijd om te overleven. De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Everest heeft indruk op me gemaakt. Tijdens het eerste deel van de film volg je vooral het proces dat voorafgaat aan het beklimmen van de berg. Je maakt oppervlakkig kennis met de personages en geniet vooral van de mooie beelden. Het filmwerk is geweldig en de omgeving is adembenemend. De personages bereiden zich voor op de grote tocht die ze te wachten staat. Het beklimmen van de Mount Everest is niet iets wat je zomaar even doet, dat blijkt wel. Daarnaast komen er af en toe ook feiten in beeld of de temperatuur op dat moment. Het volgen van deze tocht werd niet saai, maar het had niet langer moeten duren. Op een gegeven moment begint de storm en dan wordt het spannend. Ik vind het bijzonder als je je bedenkt dat de Mount Everest het laatste woord heeft.

Wat mij betreft hadden de personages beter uitgewerkt mogen worden, dan had het verhaal je nog meer weten te raken. De personages blijven vlak, je weet niet wat hen precies drijft om de berg te beklimmen en daarmee hun leven te riskeren. Vooral omdat het verhaal gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, had ik meer diepgang in de verhaallijn en de personages willen zien. Toch raakt het einde je wel, je krijgt feiten en foto's te zien van de mensen die dit bijzondere verhaal hebben meegemaakt. En ja, ik heb een paar traantjes moeten laten. De film blijft je bij.

Bekijk hier de trailer:

Everest

1  2  3  4  5

Everest brengt de ontzagwekkende tocht van twee verschillende expedities in beeld, die te maken krijgen met één van de meest hevige sneeuwstormen die de mensheid ooit heeft gekend. De bergbeklimmers krijgen te maken met de meest barre omstandigheden op aarde wanneer hun levenslange obsessie om de top van de Everest te bereiken verandert in een adembenemende strijd om te overleven.

Bekijk de trailer hieronder: