Recensie: Rendez-Vous RECENSIE

Rendez-Vous is een verfilming van het gelijknamige boek van Esther Verhoef. Simone (Loes Haverkort) erft een bouwvallig landhuis en vertrekt met haar man Eric (Mark van Eeuwen) en twee kinderen naar Frankrijk om een hotel te beginnen. Eric adoreert de foute aannemer Peter (Peter Paul Muller) en steekt al het geld in zijn plannen. Simone vlucht in een affaire met de aantrekkelijke en veel jongere bouwvakker Michel (Pierre Boulanger). Precies wat we van een verhaal van Verhoef kunnen verwachten; affaires, complotten en een hoop drama.

Rendez-Vous, wat was je toch een grote teleurstelling. Serieus, ik ben niet meer zo teleurgesteld geweest sinds het vertrek van Jeweetwel in The Vampire Diaries. Ik had het boek niet gelezen, maar ik vind Esther Verhoef een steengoede schrijfster. Ik vertrouwde erop dat de film ook goed zou zijn. Ik verwachte zelfs dat het bijna net zo goed zou zijn als de Nederlandse film Loft.

Laten we beginnen met wat ik positief vond aan de film. Het begin begint met een gebeurtenis die in het einde plaatsvindt, dus dat maakte mij erg nieuwsgierig naar de film. De film heeft goede complotten en als je doorkijkt wordt de film een stuk spannender en interessanter. Het acteerwerk van Peter Paul Muller vond ik ook heel erg goed.

De film begint goed, maar het verhaal komt heel traag op gang. Het hele verhaal is ook echt langdradig en pas over de helft begon het spannend te worden. Daarnaast vond ik het ook nog eens moeilijk om te volgen. Waarom was de moeder van Simone bijvoorbeeld zo’n naar mens en van wie is dat graf waar ze staat te huilen?

Alle muziek die in de film werd gedraaid was van Stromae, wat ik opvallend vond. Ze hadden het ook met andere muziek kunnen afwisselen.

Helaas had de film kleine foutjes. Er werd bijvoorbeeld gezegd dat er geen wijn was, maar er stond wel een wijnfles op de eettafel. De dochter van Simone wordt wakker en betrapt haar moeder met Michel in de badkamer, omdat ze haar moeder kwijt was, terwijl haar tante haar aan het voorlezen was. Als Simone voor het eerst met Michel naar bed gaat zet ze haar zus de auto uit en zegt: ‘’wacht jij even op de kinderen? Wij rijden even door naar de winkel’’. Daarna rijdt ze terug om uitgebreid seks te hebben en lijkt ze haar zus en de kinderen helemaal vergeten. In het begin wordt één van haar kinderen gepest, maar daarna hoor je daar niks meer over. Op de achterkant van de film staat ook echt ‘’Simone (Loes Haverkort) gooit het roer om’’. Seriously?

Het meest kwalijke van alles vond ik het einde. Ik kan me niet voorstellen dat het boek ook zo’n stom en vaag einde heeft.

Ik geef de film twee hartjes en dat hebben ze allemaal te danken aan de goede complotten van Esther Verhoef.

Rendez-Vous

1  2  3  4  5

Thriller naar het gelijknamige boek van Esther Verhoef
    De 34-jarige Simoen gooit Simone het roer om. Samen met haar man Eric en hun twee kinderen koopt ze een bouwvallig landhuis in het zuiden van Frankrijk, om hiervan een chambres d'hôtes te maken. Terwijl de hectiek van de verbouwing steeds groter wordt, vlucht Simone in een zinderende affaire met een van de Franse bouwvakkers, de aantrekkelijke twintigjarige Michel. Ze raakt daardoor langzaam maar zeker de controle over haar leven kwijt. De Franse droom ontaardt in een regelrechte nachtmerrie.

Bekijk hieronder de trailer: