Recensie: Jane The Virgin RECENSIE

Jane The Virgin gaat zoals de titel al zegt over een meisje dat nog steeds maagd is. Haar oma heeft zo’n ‘ding’ gemaakt van seks dat ze perse wil wachten tot na het huwelijk. Ze heeft een begrijpend en lief vriendje die haar (niet zo gek) ten huwelijk vraagt. Maar vanaf daar gaat het allemaal mis in Jane haar leven. Tijdens een standaard onderzoek bij de gynaecoloog wordt ze per ongeluk geïmpregneerd met het sperma van een man en raakt ze zwanger. De desbetreffende man is toevallig de broer van de dokter die de fout heeft gemaakt en dit was omdat ze erg van streek was omdat ze haar vriendin betrapte op vreemdgaan. Nu blijkt ook nog eens dat deze man erg rijk en knap is en een oude crush van Jane van vroeger. En hier begint het drama/ komedie van Jane The Virgin.

Het wordt natuurlijk nog ingewikkelder. De verloofde van Jane vind het maar niks dat ze zwanger is van een andere man en deze relatie loopt dus ten einde. Maar dan is er gelukkig de knappe vader van haar kind… Helaas heeft die een gestoorde vrouw (met een duister verleden) die toevallig ook een affaire heeft met zijn beste vriendin en op geld belust is. Gooi daar nog Jane haar moeder bij die nogal een losbol is en Jane die erachter komt wie haar vader is en je hebt de serie die in Amerika zo populair is.

Als je dit hierboven nog volgt: heel goed! En geen zorgen, ik heb niks verklapt want dit is echt het beginverhaal. Vanaf hier wordt alles nog ingewikkelder en dramatischer. Ik was zelf erg benieuwd naar deze serie. In Amerika heeft hij hoge kijkcijfers. De serie heeft vooral Spaanstalige acteurs en de serie komt ook heel Spaans/ Mexicaans over (denkende aan Spaanstalige soapseries). Voor mij heeft deze serie te weinig humor en is het teveel gefocust op drama. Daarom krijgt de serie 3 hartjes. Het nodigt me gewoon niet uit om nog langer door te kijken. Maar dat is ook omdat ik niet houd van teveel drama en ik hoopte op een leuke sitcom. Deze serie zal veel vrouwen aanspreken die houden van intriges, liefdesperikelen, en drama.

Jane the virgin

1  2  3  4  5

Toen Jane nog een klein meisje was zweerde ze dat ze maagd zou blijven tot aan haar trouwdag. Nu is Jane 23. Verloofde Michael is akkoord met haar plannen, en ze hebben hun levens op de rit. Maar een wisselfout tijdens een medische routinecheck zorgt voor een reeks vreemde tegenvallers. Nu is Jane zwanger. De vader van de baby is haar vorige liefde en huidige baas Rafael. En Jane’s eigen vader, die ze nog nooit ontmoet heeft, blijkt de ster te zijn in haar favoriete televisieserie. Het is alsof haar leven een soapserie is geworden waarin Jane zelf de ster is.

• Top 12 romantische series op Netflix

• 10 momenten die bewijzen dat Shrek geen kinderfilm is

• Ben Barnes vertelt over de oorsprong van General Kirigan in Shadow and Bone