Recensie: Shadowhunters RECENSIE

Als groot fan van de boeken stond ik echt te springen bij het nieuws dat er een serie van de Cassandra Clare boeken uitkwam. De film die is uitgekomen was zoals vele van ons zullen beamen een teleurstelling. De cast was super en het idee natuurlijk ook. Helaas was de uitvoering van de film wat minder. Dus ik dacht bij de serie zal eindelijk het verhaal van The Mortal Instruments goed uitkomen. Helaas gaat het op een aantal punten weer mis en een aantal punten goed.

De goede punten zijn dat er natuurlijk een serie over The Mortal Instruments is gemaakt, dat die elke week op Netflix te zien, dat de effecten best goed zijn en dat er eindelijk genoeg tijd is om alle  gebeurtenissen netjes neer te zetten. Ook zijn een aantal karakters heel goed gecast. Zo vind ik Jace, Alex, Isabella en Bane erg leuk gevonden.

Maar je voelt het waarschijnlijk al aankomen nu de slechte punten van de serie. Om te beginnen met Clary. Helaas lijkt het erop dat zij alleen maar is uitgekozen vanwege haar uiterlijk (geweldig haar natuurlijk) want acteren kan ze niet. Het is zo beschamend erg dat ik al een paar keer plaats vervangende schaamte voor haar kreeg. Al haar teksten komen er zo fout uit. En dat zet ze alles aan door overdreven te zuchten. En als je haar hoort schreeuwen om Alex schiet ik bijna in de lach vanwege hoe slecht dit klinkt. Waarom ze een actrice hebben gekozen die echt niet kan acteren gaat mijn pet te boven.

Daarnaast heeft de acteur die Valentine speelt helaas nul charisma en charme wat natuurlijk onmogelijk is als leider.

Hierna komt de styling en make-up aanbod. In de boeken is Isabelle sexy maar mooi hier kleedt ze zich als een prostituee. Dit stoort heel erg. Maar blijkbaar kleden bijna alle vrouwen zich zo in deze serie. Ze hebben de sletterigste kleding aan en lopen alsof ze op de catwalk staan. Echt lachwekkend gewoon. Helaas moeten ze ook de make-up artist ontslaan want ik blijf maar de lijm op de nepwimpers zien…

Maar het grootste kritiekpunt is wel dat als fan van de boeken je echt wel wat verwacht van de serie. Maar alle delen worden gehaast. Belangrijke gebeurtenissen uit de boeken gaan hier wel heel erg snel en het lijkt wel of ze door de scenes en de boeken rennen om alles zo snel mogelijk in zo weinig mogelijk afleveringen te proppen. Dit allemaal heeft er bij mij voor gezorgd dat ik erg teleurgesteld ben in deze serie.

Dus bereid je voor op slecht acteerwerk, verloedering van het boek, lijm op wimpers, seks en over de top sletterige vrouwen.

Maar hopelijk krijgt Clary acteerles van haar collega’s en krijgt de serie een langzamere en betere lijn in het verhaal. Dan wil ik het zeker nog een kans geven.

Shadowhunters - Seizoen 1

1  2  3  4  5

Shadowhunters zijn half-engel en half-mens en Clary Fray komt er achter dat zij tot dit ras behoort. Haar leven staat op zijn kop. Shadowhunters jagen op demonen, om de mensheid te beschermen. Als de moeder van Clary door een oude vijand wordt ontvoerd begint het leven als Shadowhunter pas echt voor Clary Fray. Gelukkig wordt ze begeleid door Jace Wayland.

Bekijk hieronder de trailer: