Recensie: Moonwalkers RECENSIE

Moonwalkers is een film die waarschijnlijk vooral bekend werd doordat Rupert Grint erin mee speelt, bekend van zijn rol als Ron in Harry Potter. Daarnaast is het een film die vooral erg verrassend is en onverwacht uit de hoek komt.

De film speelt zich af in 1969, wanneer Amerika besluit om de eerste mens op de maan te zetten. Ze zijn echter wel bang dat dit gaat mislukken en hebben daarom een plan B nodig. Kidman (Ron Perlman) gaat er voor zorgen dat er een film wordt gemaakt over deze landing. Ze kunnen de film dan uitzenden, mocht de landing niet lukken. Met een hoop geld vertrekt hij naar Londen en komt daar Jonny (Rupert Grint) tegen. Jonny doet zich voor als iemand anders om het geld in handen te krijgen. Later blijken de twee elkaar toch hard nodig hebben om te overleven in het wereldje.

Moonwalkers was helemaal niet zoals ik had verwacht. De trailer is vrij braaf en de film is eigenlijk het tegenovergestelde. Er komt een hoop bloed in voor en sommige stukjes zijn vrij bruut gefilmd. Daarnaast is er veel moord, echt veel moord. Toch worden al deze dingen op een komische manier in elkaar gezet en dat maakt het toch de komedie, zoals hij wordt bestempelt. Wel is deze film vooral gericht op mannen. De humor is echt iets voor jongens en het is totaal geen typische komedie. Mocht je hier van houden, is de film wel echt het kijken waard.

Dan de acteurs in de film, want echt, die verdienen toch wel een dikke duim omhoog. Rupert Grint speelt zijn rol onwijs goed. Even was ik bang dat je te veel zou denken aan Harry Potter, maar gelukkig was dat bij mij geen moment het geval. Hij laat duidelijk zien dat hij gewoon een ontzettend goede acteur is. Ron Perlman is de nuchtere en een beetje bizarre acteur. Hij zet zijn rol heerlijk droog neer en komt heel goed over als iemand die het allemaal niet zo heel veel uitmaakt. Ook zijn rol is ijzersterk. Dan heb je nog Robert Sheehan die duidelijk veel plezier had in zijn rol. Hij speelt de jongen die vrijwel de hele film door stoned is. Het is goed te zien dat hij echt heeft genoten van zijn rol en dit straalt hij dan ook enorm uit.

Eigenlijk is de hele cast uitmuntend, waardoor de film toch een goede waardering krijgt. Ik had niet verwacht dat deze film zou zijn zoals hij is. Heel grappig en zelfs met een serieuze verhaallijn. De film is echt een aanrader als je van wat hardere komedies houdt, met een grappige ondertoon.

Moonwalkers

1  2  3  4  5

In opdracht van de Amerikaanse CIA wordt de koppige CIA agent Kidman (Ron Perlman) naar Londen gestuurd met een duidelijke missie: de grootste zwendel aller tijden op poten zetten.

De wereldberoemde regisseur Stanley Kubrick moet worden overgehaald om in het diepste geheim de maanlanding na te bootsen in een studio voor het geval de missie van Apollo 11 mislukt. Maar in het Londen van de swinging sixties loopt alles anders dan gepland en moet Kidman de klus zien te klaren met Jonny (Rupert Grint); de belabberde manager van een sjofele rockgroep, zijn drugsverslaafde vriend, een omhooggevallen leadzanger en een bende artistiekelingen met veel ideeën maar weinig talent.

Bekijk hier de trailer: