Recensie: The Final Girls RECENSIE

Max (Taissa Farmiga) groeit op in The Valley. Haar moeder (Malin Akerman) is drie jaar geleden overleden bij een auto-ongeluk. Max gaat samen met vier van haar beste vrienden naar een vertoning van de film Camp Bloodbath. De moeder van Max heeft jaren geleden een rol gespeeld in deze film. De vertoning van de horrorfilm uit de jaren '80 blijkt niet te gaan zoals verwacht. De bioscoop vliegt in brand. Voordat Max en haar vrienden het weten, zitten ze zelf in Camp Bloodbath. Ze kunnen de horrorfilm alleen maar verlaten door het hele verhaal mee te maken.

Op Camp Bloodbath loopt één moordenaar rond. Wanneer twee kampleiders seks met elkaar hebben, worden ze vermoord. Langzamerhand gaat iedereen in de film dood. Er moet echter één kampleider overblijven, dit is dan de final girl. Uiteindelijk blijven Max en haar moeder uit het verleden over. Wie wordt de final girl, of blijven ze samen the final girls?

De Amerikaanse horrorkomedie is eigenlijk alles behalve goed. Deze film behoort naar mijn mening tot de films die zo slecht zijn, dat ze goed worden. Een verhaallijn à la Teen Beach Movie, een typische Amerikaanse tienercast en dialogen die simpel geschreven zijn. De film is flink fout. Stiekem maakt juist dát de film zo fijn om te kijken. The Final Girls heeft geen diepgaande betekenis, duidelijk plot of een prachtige climax. De film kent een typisch horrorverhaal, vermomt in een komedisch jasje voor jongeren.

In de film zien we onder andere Adam DeVine (Pitch Perfect), Alexander Ludwig (The Hunger Games) en Nina Dobrev (Vampire Diaries). Het acteerwerk van de hoofdrolspeelsters, Taissa Farmiga en Malin Akerman, is krachtig. Dit neemt het gebrek van goed acteerwerk bij sommige andere acteurs niet weg.

Al met al is The Final Girls een leuke film die geschikt is voor een lange filmmarathon. Zoek je een kwalitatieve film? Dan moet je deze film overslaan. Zoek je een flauwe meidenkomedie waar wat bloed in vergoten wordt? Dan is deze film helemaal voor jou!

Final Girls

1  2  3  4  5

Een middelbare scholier wordt samen met haar vrienden op mysterieuze wijze getransporteerd naar een horrorfilm uit 1980. Het betreft een film waarin haar overleden moeder, een gevierde 'scream queen', een rol speelde. Herenigd met haar moeder moet ze samen met haar vrienden avances van kampbegeleiders zien te weren, de strijd aangaan met een maniakale moordenaar en een manier vinden om te ontsnappen en veilig terug naar huis te keren.

Bekijk hier de trailer: