Recensie: The Scorch Trials RECENSIE

Nadat ze het Labyrint hebben overwonnen, wacht Thomas en de andere Gladers een nieuwe uitdaging: op zoek gaan naar aanwijzingen over de mysterieuze en machtige organisatie WCKD. Hun reis brengt hen naar de Scorch, een desolaat landschap bezaaid met ondenkbare obstakels. Samen met verzetsstrijders nemen de Gladers het op tegen de superieure strijdkrachten van WCKD en ontdekken ze wat voor schokkende plannen deze organisatie voor hen in petto heeft.

Sinds de afgelopen jaren is er een enorme hype rond science fiction/fantasy films. Er was dan ook veel kritiek toen het eerste deel van The Maze Runner uitkwam, omdat deze teveel op andere films zou lijken. Gelukkig bewijst The Maze Runner het tegendeel. Ondanks de vele concurrentie deed de film het goed en er werd gejuicht toen ze bekend maakten dat het tweede deel werd verfilmd. Een groot voordeel dat de films hebben is dat de ontwikkelingen op special effects gebied steeds beter worden. Je zou haast geloven dat er echt zo’n wereld bestaat.

The Scorch Trials geregisseerd door Wes Ball zit vol met actie, spanning en schrikmomenten. Heel veel schrikmomenten. Het zal meerdere keren gebeuren dat je opspringt uit je stoel, door een arm die plotseling iemands been vastpakt. Het tweede deel is heel anders dan de eerste film. Ze zijn ontsnapt uit The Maze en ontdekken een hele nieuwe wereld vol met gevaren. Hier krijgen ze te maken met vijanden, monsters en vrienden.

Wes Ball is een zeer talentvolle regisseur die gebeurtenissen op een zenuwslopende manier naar voren brengt. Hij zorgt ervoor dat je echt in de film zit. Het is heel fijn dat je in een filmreeks dezelfde regisseur kan behouden. Zo zie je dat je net zo wordt meegenomen met het verhaal als in deel één. De cast met Dylan O’Brien en Thomas Sangster is ijzersterk en zeker niet verkeerd om naar te kijken. Zelfs met het zweet op hun gezicht kan je heerlijk weg zwijmelen.

Het enige nadeel eraan vind ik dat er weinig overeenkomsten zijn met het boek. Dit is altijd jammer, want de boeken zijn zo fantastisch. Maar al ben je een fan van de boeken, ik zou toch ook de film een blik gunnen.

The Scorch Trials is een heerlijke science fiction film, die je meeneemt met jongeren in hun strijd tegen WCKD. Er zit veel actie, maar ook romantiek, mysterie en avontuur in. Deze is niet te missen in jouw filmverzameling.

The Maze Runner: The Scorch Trials

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Het vervolg op The Maze Runner, een van de tien best bezochte bioscoopfilms in Nederland in 2014.

In dit tweede deel van de epische Maze Runner saga, krijgen Thomas (Dylan O'Brien) en de andere Gladers te maken met hun grootste uitdaging tot nu toe: het zoeken naar aanwijzingen over de geheimzinnige en machtige organisatie WCKD.

De tocht voert ze naar de Scorch, een troosteloos landschap met onvoorstelbare en gevaarlijke hindernissen. Samen met het verzet binden de Gladers de strijd aan met de superieure kracht van WCKD en ontdekken zij dat de organisatie een schokkend plan voor hen in petto heeft.

Bekijk de trailer hier: