Recensie: The Huntsman Winter's War RECENSIE

The Huntsman Winter's War is de prequel/ vervolg op Snowwhite and the Huntsman.

De film werd aangekondigd als prequel maar eigenlijk zijn alleen de eerste 15 minuten van de film een prequel. De rest is gewoon een vervolg op de eerste film.

De magische spiegel van Ravenna blijkt niet al zijn magie verloren te hebben en heeft Snowwhite de nieuwe koningin gek gemaakt. Nu is de spiegel gestolen en word er aan The Huntsman gevraagd of hij de spiegel kan terug vinden voordat die nog meer kwaad doet. Maar de spiegel beland bij de ijskoningin Freya de jongere zus van Ravenna die met de spiegel haar zus weer tot leven wil wekken.

De meningen over deze film waren erg verdeeld en de internationale critici waren erg hard in het beoordelen van deze film. Maar ik vond deel één zeer vermakelijk en zodoende was ik net zo nieuwsgierig naar deel twee. Ik ben iemand die heel erg van sprookjes houdt en dat is deze film zeker. Daarom heb ik er ook voor gekozen deze film met vier hartjes te beoordelen. Het is niet de meest geweldige film ooit. Maar voor zijn fantasie genre brengt het precies wat het beloofd. Een fantasievol sprookje waar alle elementen in terug komen. Liefde, spanning, sprookjes figuren en natuurlijk niet één maar twee slechte koninginnen.

Het verloop van de film wordt niet saai en met de vele twists in het verhaal blijf je geboeid kijken. In The Huntsman Winter's War wordt vooral veel achtergrond geschiedenis gegeven over het leven van The Huntsman en ook over het leven van de slechte koninginnen.

Wat wel miste in deze film was natuurlijk Snowwhite. Ook al gaat het niet om haar in deze film toch mis je haar wel. Waar is de kick-ass vrouw die vocht voor haar koninkrijk? Nou die is dus vervangen voor een andere stoere vrouw namelijk Jessica Chastian de verloren gewaande vrouw van The Huntsman. Helaas mis ik in de film wel de chemie tussen Jessica en Chris Hemsworth. Dus voor de romantiek moet je de film niet kijken. Maar voor de prachtige special effects, een bloedmooie Charlize Theron en Emily Blunt en een vermakelijk sprookje moet je deze film zeker wel kijken!

The Huntsman: Winter's War

1  2  3  4  5

Het vervolg op de spannende film Snow White and the Huntsman, een moderne vertelling van het klassieke sprookje. De door Sneeuwwitje verslagen Ravenna blijkt een verbannen zus te hebben: ijskoningin Freya. Deze ijzige vorstin ontdekt dat ze Ravenna weer tot leven kan wekken met de magische spiegel uit haar paleis. Maar om deze in handen te krijgen moet ze het opnemen tegen Eric, die ooit getraind is door Freya en Sara, ook ooit een pion in het leger van het ijskoningin.

Bekijk hier de trailer:

• 15 hele leuke kinderboeken om te lezen tijdens de Leesweken

• Cold Case 2 - Countdown - Tina Frennstedt