Recensie: Miss Peregrines home for peculiar children RECENSIE

Na het overlijden van zijn opa staat de wereld voor Jake voorgoed te veranderen. Er staat iets bijzonders te gebeuren en Jake komt achter een groot mysterie. Hierbij komt hij terecht bij het weeshuis waar zijn opa is opgegroeid. Het weeshuis voor bijzondere kinderen van Miss Peregrine. Beetje bij beetje komt hij achter het verhaal dat zij geheim proberen te houden, en ontdekt hij dat niets meer veilig is. Hij komt in aanraking met een paar krachtige vijanden, moet zijn eigen bijzonderheid leren kennen en zijn nieuwe vrienden in veiligheid zien te brengen.

Het hele verhaal alsook de filmsetting doet een beetje denken aan Alice in Wonderland, waarbij je van de normale wereld in een bijzondere wereld terecht komt door het konijnenhol, en het konijntje met de tikkende klok. In Miss Peregrines home for peculiar children draait het ook allemaal om verschillende werelden, en dan vooral verschillende tijden. Maar deze tijd moet Jake zien te overbruggen om de voorkomende problemen het hoofd te kunnen bieden.

Dat de hele filmsetting van Miss Peregrines home for peculiar children aan Alice in Wonderland doet denken, is niet toevallig aangezien deze geregisseerd is door Tim Burton, wie ook de film Alice in Wonderland regisseerde en Alice through the looking glass produceerde. Daarnaast is hij onder andere regisseur van Sweeney Todd, Charlie and the Chocolate Factory en Sleepy Hollow. Allemaal films waarin je toch wel zijn handtekening kunt terug zien. Met donkere humor, een hoop fantasie en heel veel creativiteit. Dit geldt zeker ook voor Miss Peregrines home for peculiar children.

Miss Peregrines home for peculiar children is gebaseerd op de gelijknamige roman van Ransom Riggs. Het is een spannend verhaal dat in de film heel goed tot zijn recht komt en je regelmatig op het puntje van de stoel zal laten zitten. Op het einde af wordt het hier en daar misschien ietwat flauw, maar desondanks blijft de film toch wel vol vermaak en alle bijzondere personages die aan bod komen zullen je zeker kunnen blijven boeien.

De personages worden goed neergezet door een mooie cast met acteurs als o.a. Eva Green als Miss Peregrine en Samuel L. Jackson als Mr. Barron. Eva Green is een mooi middelpunt van de film en een goede vertolking van de rol van Miss Peregrine. Allemaal samen zetten ze een geloofwaardige rol neer en dit zal er mede voor zorgen dat je de film van begin tot einde wilt blijven kijken.

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children

1  2  3  4  5

De geliefde grootvader van Jake verdwijnt plotseling van de aardbodem maar laat aanwijzingen achter over een mysterie dat deze wereld en tijd overstijgt.

Dankzij de aanwijzingen ontdekt Jake een magische plek: mevrouw Peregrine’s weeshuis voor bijzondere kinderen. Maar als hij kennismaakt met de bewoners en hun bijzondere gaven én hun krachtige vijanden, wordt het mysterie alsmaar groter en gevaarlijker. Jake ontdekt dat zijn eigen ‘bijzondere’ gave het enige is, dat zijn nieuwe vrienden kan redden.

Bekijk hier de trailer: