Recensie: The Hollars RECENSIE

In The Hollars maken we kennis met John Hollar die terugkeert naar zijn ouderlijk huis nadat bij zijn moeder een hersentumor is ontdekt. Zijn zwangere vriendin blijft ondertussen achter in New York en eenmaal terug, komt ook zijn ex-vriendin zijn leven weer binnengewandeld en krijgt hij te maken met niet alleen zijn eigen problemen, maar ook de problemen van zijn broer en ouders. Als plotseling zijn zwangere vriendin ook nog op de stoep staat is het drama compleet.

De film laat het leven zien van een normale doorsnee familie, met ieder hun eigen problemen. Juist doordat de familie niet extreem rijk of juist arm is, zullen een hoop mensen zich met dit gezin kunnen identificeren. De problemen waar de gezinsleden mee te maken krijgen zijn alledaagse problemen, waardoor de film best realistisch is.

Ondanks dat de film best wel een heftig onderwerp aansnijdt, ontbreekt de humor ook niet en deze humor is soms erg droog. In 80 minuten tijd wisselen emoties en humor elkaar af, waardoor de film niet te flauw wordt, maar het is ook geen complete jankfilm. The Hollars kan dan ook zowel in het genre drama als in het komediegenre geplaatst worden en zal een brede doelgroep kunnen plezieren.

Het acteerwerk is van prima kwaliteit en John Krasinski neemt niet enkel de rol van regisseur op zich, maar ook de hoofdrol. Anna Kendrick speelt de rol van Johns zwangere vriendin en ondanks dat ze niet de grootste rol heeft, laat ook haar manier van spelen niet te wensen over. Eigenlijk laten alle acteurs een knap staaltje acteerwerk zien en ondanks dat het misschien niet de allergrootste namen zijn, mag deze film gerust een topper genoemd worden.

Toch mist de film af en toe wat diepgang en zodra de aftiteling in beeld komt krijg je toch het gevoel dat er wat mist. Dit kan ook komen doordat het uiteindelijk onbekend blijft hoe het verder gaat met de bevalling, maar ook weten we niet hoe de familie het drama uiteindelijk heeft weten te verwerken. Aan de andere kant zorgt zo'n open einde er natuurlijk voor dat je blijft nadenken over de film, zelfs nadat deze allang is afgelopen. Bovendien geeft dit natuurlijk altijd de gelegenheid voor een tweede deel, waardoor dit vaak gebeurd bij films.

The Hollars is misschien niet de grootste bioscoopkraker van het jaar, hij is zelfs niet in de bioscoop te zien, maar dit wil niet zeggen dat de film niet het bekijken waard is. Door de afwisseling van drama en komedie is het de perfecte film om op een luie zondag te kijken.

The Hollars

1  2  3  4  5

John Hollar, een aspirant kunstenaar in New York, keert terug naar zijn geboortestad midden in Amerika aan de vooravond van een hersenoperatie van zijn moeder. Vergezeld door zijn vriendin, acht maanden zwanger van hun eerste kindje, is John gedwongen weer toe te treden tot de gekke wereld die hij achterliet. Zijn disfunctionele familie, middelbare school vrienden, en zijn over-enthousiaste ex zijn weer terug in zijn leven.