Recensie: Allemaal Familie RECENSIE

Allemaal familie gaat over familie De Jaegher. Iedereen staat op het punt belangrijke beslissingen te nemen in hun leven. Billie en Steve willen een kind maar zijn ook druk met hun carrière. Carl is vooral bezig met geen verantwoordelijkheid nemen. Zwager Rik rouwt nog om zijn overleden vrouw maar durft voorzichtig vooruit te kijken. Ouders Bob en Greta staan op het punt uit elkaar te gaan na 40 jaar huwelijk.

De film Allemaal familie is een remake van de Nederlandse film Alles is familie. Het verhaal is dan ook grotendeels hetzelfde. Dit maakt de film aan de ene kant nog voorspelbaarder dan een romantische comedy al is, maar aan de andere kant is het zo'n goed verhaal dat het ook niet uitmaakt. Het risico van een remake van een populaire film als Alles is familie is dat het alleen maar kan tegenvallen. Complimenten dan ook voor de makers en acteurs van Allemaal familie dat deze Vlaamse versie niet onderdoet voor het Nederlandse origineel.

De cast van Allemaal familie bestaat uit Steve Geerts (Steve de Jaegher), Nathalie Meskens (Billie de Jaegher), Bil Barberis (Carl de Jaegher), Tom Audenaert (dokter Lodewijk), Gilda de Bal (Greta de Jaegher), Bob De Moor (Bob de Jaegher), Wouter Hendrickx (zwager Rik) en Inge Paulussen (Laura, collega van Rik). Veel hiervan zijn bekende gezichten op de Vlaamse televisie en film en zijn qua niveau en bekendheid vergelijkbaar met de Nederlandse cast. Zeker een goede zet van regisseur Dries Vos om deze sterrencast te laten schitteren in deze film. Leuk detail is dat Bil Barberis te zien is in Vechtershart seizoen 2 die net in Nederland is uitgezonden.

Het verhaal van Allemaal familie blijft leuk. Er zitten verschillende verrassende en grappige wendingen in. Bijvoorbeeld de outfits van dokter Lodewijk wanneer hij met Steve naar New York gaat. Maar ook de ongemakkelijke situaties waarin Carl terecht komt als zaaddonor zijnde. Het blijft knap een film te maken die zoveel verschillende emoties oproept en die voor een breed publiek toegankelijk is. En dat is met Allemaal familie zeker gelukt. Zeker een aanrader om te kijken dus. Zeker voor de liefhebber van films en series uit België. Wel verstandig om Alles is familie en Allemaal familie niet te kort na elkaar te kijken.

Allemaal Familie

1  2  3  4  5

Bob (Bob de Moor) en Greta (Gilda De Bal) staan op het punt om eindelijk van hun oude dag te kunnen gaan genieten. Ze hebben twee succesvolle zonen grootgebracht; Steve (Steve Geerts), een succesvol regisseur en Carl (Bill Barberis), een beloftevolle kok. Hun schoondochter Billie (Nathalie Meskens) heeft net een bestseller geschreven en staat op het punt om aan kinderen te beginnen met Steve. En schoonzoon Rik (Wouter Hendrickx) neemt na de dood van hun dochter de opvoeding van hun twee oogappels van kleinkinderen voor zijn rekening.
    Maar als Steve onvruchtbaar blijkt te zijn, Carl ontslagen wordt, Bob en Greta het over een andere boeg besluiten te gooien en Rik zijn overleden vrouw niet kan loslaten, realiseren ze zich allen dat geluk niet altijd een bestemming is in het leven, maar soms slechts een momentopname.
    Ze moeten onder ogen zien dat je hart en je verstand misschien wel familie van elkaar zijn, maar daarom nog niet altijd met elkaar overeenkomen.

Bekijk de trailer: