Recensie: baby baby baby RECENSIE

Baby baby baby vertelt het verhaal van Sydney die op een dag de mooie Sunny ontmoet. Zij is voor hem 'de ware'. Alles lijkt voorspoedig te gaan totdat Sydneys jaloezie en verbeelding een schaduw werpen over hun relatie. Sunny's carrière komt in een stroomversnelling en ze groeien steeds meer uit elkaar.

Het verhaal over een relatie die ontstaat en alle problemen die kunnen ontstaan in een relatie is natuurlijk geen origineel thema. Zo komen ook in baby baby baby alle clichés over relatieproblemen naar voren. Een jaloerse vriend en de charmante man die erg goed is voor de carrière van de vriendin. Na heel veel verbeelding blijkt uiteindelijk dat de charmante man niet eens op vrouwen valt. Maar dan is de schade natuurlijk al niet meer te herstellen. Als dit goed is neergezet zodat je als kijker de jaloezie kunt begrijpen is dit geen probleem. Bij Baby baby baby is echter meteen al heel duidelijk dat de jaloezie van Sydney overdreven is. Los van wat de intenties van de charmante man zijn is het namelijk heel duidelijk dat Sunny niet in hem geïnteresseerd is.  Dit is natuurlijk vaak de realiteit maar het maakt het wat lastiger meeleven met Sydney. Wat wel positief is aan de film, is dat het geen cliché goed einde heeft. Ook hierin lijken de makers vooral gekozen te hebben voor de realiteit. Relaties gaan voorbij en dat is oké. Mensen gaan verder met hun leven. Beide hoofdpersonen laten groei zien, met name op gebied van hun werk. Dit maakt dat de film toch op een positieve manier wordt afgesloten en de kijker met een tevreden gevoel de dvd weer in het hoesje doet.

De hoofdrollen worden vertolkt door Adrianne Palicki en Brian Klugman. Zij zorgen ervoor dat dit enigszins cliché verhaal toch vermakelijk is om naar te kijken. Ze hebben een goede chemie en lijken gemaakt voor hun rol. Het is duidelijk dat beide geen nieuwkomers zijn op acteergebied. Leuk detail is dat Brian Klugman ook de schrijver en regisseur van deze film is.

Het is lastig een oordeel te geven over deze film. Enerzijds is hij goed gemaakt en het verhaal is vermakelijk. Er is duidelijk gekozen voor een realistische insteek maar dat maakt het soms moeilijk om je in te leven in de personages, met name in Sydney. De film is wel heel realistisch maar dit komt bij deze film niet altijd ten goede aan de kwaliteit ervan. Alles bij elkaar is het een leuke, vermakelijke film om een keer gezien te hebben, maar het is zeker geen must see.

Baby, Baby, Baby

1  2  3  4  5

Als Sydney, een worstelende acteur, de kunstenares Sunny ontmoet, denkt hij dat ze 'de ware' is. Ze is grappig, slim en mooi. Ze is alles wat hij nooit gedacht had te zullen vinden. Alles gaat geweldig tot ze gaan samenwonen. Sydney’s jaloezie en zijn overactieve verbeelding krijgen de overhand en leiden tot een hilarische reeks gebeurtenissen. Nu moet hij leren zich te beheersen of hij loopt het risico het beste wat hem ooit is overkomen te verliezen.