Recensie: Girls Night Out RECENSIE

Recensie: Girls Night Out

In Girls Night Out maken we kennis met Jess, gespeeld door Scarlett Johansson. Het zijn drukke tijden voor Jess: niet alleen moet ze zich voorbereiden op de verkiezingen voor senator waar ze haar zinnen op heeft gezet, ook heeft ze trouwplannen. En voor dat laatste hebben haar vriendinnen een vrijgezellenfeest gepland. Met veel moeite en een beetje tegenzin maakt Jess ruimte in haar agenda. De dames gaan stappen in Miami, met de bedoeling om helemaal los te gaan. De film gaat echter niet alleen over feesten, maar ook over liefde en over vriendschap.

Om bij te komen van het stappen heeft het groepje een luxe appartement geleend. Het lukt de meiden niet om het appartement een beetje netjes te houden. Sterker nog: ze doden per ongeluk de om de feestvreugde wat te verhogen langsgekomen stripper, met een bloedbad tot gevolg. Vanaf dan draait de film vooral om de vraag: wat te doen met het lijk? Als het je droom is om senator te worden, kun je natuurlijk geen misdaad op je CV hebben staan. Complete paniek zorgt ervoor dat het gezelschap een aaneenschakeling van nogal vreemde keuzes maakt en geen flauw idee hebben wat ze moeten doen. Nadat ze een pizza naar binnen hebben gewerkt gaan ze toch maar aan de slag, met hulp en soms ook tegenwerking van de nodige bijrollen.

Qua cast steekt Kate McKinnon met kop en schouders boven de anderen uit. We kenden haar al van onder andere de reboot van Ghostbusters en van haar hilarische imitaties (check vooral YouTube hiervoor als je dit nog niet gezien hebt). Ook in deze film laat ze haar komische talent schitteren. Het acteerwerk van Scarlett Johansson komt helaas in deze rol wat minder goed uit de verf.

Girls night out is vermakelijk, zeker voor liefhebbers van het genre. Een vermakelijke film is echter niet per se hetzelfde als een goede film. Het is hier en daar echt wel erg grappig, maar er zijn ook vele grappig bedoelde momenten die doodvallen (net als de stripper eigenlijk). Het plot is niet zo sterk en de uitwerking eigenlijk ook niet. Het blijft vaak te oppervlakkig, de makers hadden sommige scènes wellicht beter wat dieper uit kunnen werken. Het voelt soms wat zwak, afgeraffeld en flauwtjes.

Aan het begin van de film wordt gelijk een punt gemaakt, namelijk dat vrouwen net zo goed of zelfs beter kunnen zuipen en feesten als mannen. Vergelijkingen met de film The Hangover zijn vaak gemaakt, maar dat is toch echt onterecht en een beetje een belediging voor The Hangover eerlijk gezegd. Ook is het nieuwe er een beetje vanaf, omdat er in de afgelopen paar jaren diverse andere films zijn gemaakt over ietwat grove groepjes feestende vrouwen.

Kortom: Girls Night Out is best oké voor een avondje vermaak, zie het als een simpel tussendoortje in het filmmenu. Maar stel je verwachtingen vooraf alvast wat naar beneden bij. Wel moet gezegd worden dat de DVD een aantal leuke extraatjes bevat, zoals bloopers en leuke verwijderde scènes.

Recensie: Girls Night Out

Girls Night Out

1  2  3  4  5

In de gewaagde komedie Girls Night Out komen vijf studievriendinnen (Scarlett Johansson (Lucy, Ghost in the Shell), Kate McKinnon (SNL), Ilana Glazer (The Night Before), Jillian Bell (22 Jump Street) en Zoë Kravitz (X-Men: First Class) na tien jaar weer samen voor een wild vrijgezellenfeest in Miami. Het feest eindigt abrupt wanneer ze per ongeluk een mannelijke stripper om het leven brengen. De vriendinnen raken in paniek en proberen op hilarische manieren hun sporen uit te wissen.

Bekijk hier de trailer van Girls Night Out: