Recensie: Spiderman Homecoming RECENSIE

Recensie: Spiderman Homecoming

We hebben Spiderman al even kunnen bewonderen in Captain America: Civil War. Maar weet Spiderman ook staande te blijven in een stand-alone film?

In Spiderman: Homecoming zien we hoe een jonge Peter Parker na zijn avontuur in Civil War weer terugkomt bij zijn tante May. Peter probeert weer een normale routine te vinden in zijn leven. Hij gaat gewoon weer naar school, maar daarnaast pakt hij ook nog kleine criminelen op en probeert hij zijn nieuwe vaardigheden uit. Maar Peter wil meer. Dan stuit hij op een nieuwe vijand, genaamd de Vulture. Hij blijkt een gevaarlijke tegenstander te zijn en kan zomaar alles waarvan Peter houdt in gevaar brengen.

In deze eerste stand-alone film van Spiderman blijkt pas echt hoe goed Tom Holland gecast is als Spiderman. We hadden natuurlijk al even kort van hem kunnen genieten in Civil War, maar in deze film kan hij pas echt laten zien wat hij kan. De rol van Spiderman past perfect bij Tom. Met name brengt hij veel humor mee met het karakter. Spiderman: Homecoming heeft naast een sterk verhaal, dus ook genoeg humor. Hierdoor valt er zeker genoeg te lachen gedurende de film! Met name de beste vriend van Spiderman, Ned, heeft de lachers op zijn hand. Spiderman: Homecoming is zeker een van de grappigste Marvel films tot nu toe. Het plot van de film was ondanks de nieuwe vijand redelijk luchtig. Dit zorgt ervoor dat de humor echt goed tot zijn recht kwam, zonder dat de actiescènes daaronder hebben geleden. Een perfecte combinatie dus!

We krijgen in deze film ook te maken met een nieuwe vijand genaamd de Vulture, gespeeld door Michael Keaton. Hij weet een angstaanjagende, maar toch ook menselijk schurk neer te zetten. Michael Keaton weet deze rol heel goed te vertolken. Met deze nieuwe schurk heeft Peter Parker zeker zijn handen vol en dat zorgt dan weer voor spetterende actiescènes. En ik kan je vertellen, deze zien er spectaculair uit!

Ook keren er oude bekende, zoals Tony Stark en Pepper Potts terug in deze film. Voor de echte Marvel fans is dit natuurlijk een leuk extraatje!

Tom Holland weet in Spiderman: Homecoming, zijn eerste stand-alone film, zeker staande te blijven. Tom Holland heeft iets heel likeables waardoor je hem meteen vanaf de eerste minuut mag. Voeg daar nog wat humor aan toe en je hebt in mijn ogen een perfecte Spiderman. Dit is maar goed ook, want dit is zeker niet de laatste keer dat we van deze Spiderman mogen genieten. Zo zal hij onder andere weer te zien zijn in Avengers: Infinity War en een tweede stand-alone film van Spiderman staat ook al op de planning. Ik ben in ieder geval fan van de nieuwe Spiderman en kan niet wachten tot we hem weer op het grote doek kunnen bewonderen.

Recensie: Spiderman Homecoming

Spider-Man : Homecoming

1  2  3  4  5

Na zijn ontmoeting met de Avengers in Captain America: Civil War keert Peter Parker (Tom Holland) onder begeleiding van zijn nieuwe mentor Tony Stark (Robert Downey Jr.) terug naar huis, waar hij woont bij zijn tante May (Marisa Tomei). Peter probeert zijn dagelijkse leven weer op te pakken, terwijl hij ervan droomt om met de Avengers samen te werken en de wereld te redden. Wanneer de nieuwe schurk The Vulture (Michael Keaton) in zijn leven komt, brengt hij Peters familie en vrienden in levensgevaar.