Recensie: Stranger Things - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Stranger Things - seizoen 2

Je zal ondertussen vast wel gehoord hebben van Stranger Things. Het lijkt wel of letterlijk iedereen het over deze serie heeft. Maar is de serie werkelijk zo goed als de hype doet vermoeden?

In het eerste seizoen van Stranger Things krijgt het stadje Hawkins te maken met een vreemde verdwijning van een jongen genaamd Will Byers. Zijn moeder Joyce Byers en zijn vrienden Mike, Lucas en Dustin geloven geen moment dat hij van huis is weggelopen en doen er alles aan om hem terug te vinden. Dan ontmoeten Mike, Lucas en Dustin een meisje genaamd Eleven. Ze blijkt bovennatuurlijke krachten te hebben en samen gaan ze op zoek om de waarheid met wat er met Will gebeurd is te achterhalen.

Wat. Is. Dit. Een. Geweldige. Serie! Allereerst moet ik benoemen hoe goed de kinderen acteren in deze serie. De acteurs die Mike, Lucas, Dustin, Will en Eleven spelen zijn ongeveer 13 jaar oud maar doen zeker niet onder voor de top van Hollywood! Met name de acteur die Dustin speelt is geweldig en zijn karakter is dan ook niet voor niets zo geliefd bij het publiek. Hij weet namelijk heel veel humor met het karakter mee te brengen. Daarnaast is de dynamiek in de vriendengroep ontzettend leuk, het lijkt echt alsof de kinderen al jaren met elkaar bevriend zijn en dit werkt ontzettend goed voor de serie.

Ten tweede is de sfeer in Stranger Things heel goed gemaakt. Je waant je echt in de jaren 80, de tijd waarin de serie zich afspeelt. Maar continu merk je ook een duistere sfeer in de serie. Dat is wat Stranger Things zo spannend en verslavend maakt! Nergens is de serie echt eng, maar er heerst wel een donkere ondertoon, waardoor je toch op het puntje van je stoel zit en af en toe controleert of je nog ergens een lamp hebt branden. Ik kan je vertellen, als je eenmaal bent begonnen aan Stranger Things dan kan je niet meer stoppen! Deze serie is bijna de definitie van bingewatching, en het is misschien ook wel het leukst om voor deze serie een dag vrij te nemen en hem in een keer te kijken om je helemaal onder te dompelen in de wereld van Stranger Things.

Joyce Byers, de moeder van Will, wordt gespeeld door Winona Ryder. En wow, wat is die vrouw een goede actrice! Iedereen in Hawkins verklaart haar voor gek omdat ze zo driftig op zoek is naar haar zoon. Ze weet haar emoties zo goed op het publiek over te brengen. Ze is vrijwel het hele eerste seizoen ontzettend overstuur omdat ze zich zorgen maakt om haar zoon, maar daarnaast blijft ze sterk en blijft ze vechten voor haar zoon om hem terug te vinden. Je leeft ontzettend met haar mee en met heel je hart hoop je dat ze haar zoon terug zal vinden.

Stranger Things mag dan misschien heel erg gehyped zijn, maar dit is meer dan terecht! Het verhaal is spannend en zit erg goed in elkaar. De duistere sfeer die de serie heeft zorgt ervoor dat je op het puntje van je stoel blijft zitten gedurende het hele eerste seizoen. En de kinderen acteren zo ontzettend goed! De helft van Hollywood zou daar nog een puntje aan kunnen zuigen!

Recensie: Stranger Things - seizoen 1

Stranger Things seizoen 1

• Verschenen (film):

2 januari 2018
    (dvd) januari 2018

• Distributeur:

Netflix

Sci-Fi

1  2  3  4  5

In Stranger Things krijgt het stadje Hawkins te maken met een vreemde verdwijning van een jongen genaamd Will Byers. Zijn moeder Joyce Byers en zijn vrienden Mike, Lucas en Dustin geloven geen moment dat hij van huis is weggelopen en doen er alles aan om hem terug te vinden. Dan ontmoeten Mike, Lucas en Dustin een meisje genaamd Eleven. Ze blijkt bovennatuurlijke krachten te hebben en samen gaan ze op zoek om de waarheid met wat er met Will gebeurd is te achterhalen.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox