Recensie: Stranger Things - seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Stranger Things - seizoen 2

Na het daverende succes van het eerste seizoen kon een tweede seizoen natuurlijk niet uitblijven! Het is dan ook niet gek dat seizoen 3 en 4 ook al zijn aangekondigd. Kan het tweede seizoen het eerste seizoen evenaren?

In dit tweede seizoen is Will teruggekeerd uit het Upside Down, maar het gaat nog steeds niet helemaal goed met hem. Hij heeft hallucinaties en kan nog steeds het Upside Down zien, waar een nieuw monster in opkomst is: het Shadow monster. Ondertussen mist Mike Eleven heel erg en hij probeert haar via de walkie talkie elke dag nog te bereiken. Joyce Byers heeft nu haar zoon weer terug is het geluk weer gevonden en heeft een relatie met Bob. Maar langzaamaan gebeuren er toch wel erg vreemde dingen met Will en zijn vrienden proberen er alles aan te doen om te achterhalen wat er met hem aan de hand is.

Ik moet zeggen dat ik, hoe leuk ik de serie ook vind, iets minder enthousiast ben over het tweede seizoen dan het eerste. Het is zeker geen slecht seizoen, maar de eerste paar afleveringen misten iets. En pas tegen het eind van het seizoen begreep ik wat dat 'iets' was en wat ik miste. In het eerste seizoen draait een groot deel van het verhaal over de vriendengroep van Mike. In dit tweede seizoen valt die vriendengroep iets meer uit elkaar en krijgt elk karakter een eigen verhaal. Ondanks dat elk verhaal boeiend is, mis je toch de dynamiek van die vriendengroep. Dat is, voor mij in ieder geval, een van de grootste aspecten waardoor Stranger Things zo leuk was. Gelukkig wordt dit met de laatste twee afleveringen van het seizoen meer dan goed gemaakt.

Eleven heeft in dit tweede seizoen een geheel eigen verhaallijn gekregen. Dit is een van de mindere punten van het tweede seizoen. Haar verhaallijn duurt soms te lang en op sommige momenten zijn haar scènes zelfs saai te noemen. Jammer! Vooral nadat ze in het eerste seizoen al snel een van de favorieten van de kijkers was. Haar karakter werkt het best in combinatie met de jongens en het is dan ook jammer dat we lang moeten wachten totdat we dat te zien krijgen.

In dit tweede seizoen worden er verschillende nieuwe karakters geïntroduceerd. Zo ontmoeten we Bob, de nieuwe vriend van Joyce. Hij blijkt een echte goedzak te zijn en heeft geen kwaad botje in zijn lichaam. Ook wordt de jongensgroep versterkt door 'Mad' Max, de skateboardende stoere nieuwkomeling op school. Zowel Lucas en Dustin vallen als een blok voor haar en dat zorgt voor vele leuke momenten in het verhaal. Beide nieuwe karakters werken erg goed in Stranger Things en het zijn karakters die je snel in je hart weet te sluiten.

Seizoen 2 van Stranger Things viel toch ietwat tegen ten opzichte van het eerste seizoen. Maar dit kan ook komen doordat de verwachtingen ontzettend hoog gespannen waren voor het vervolg. Het tweede seizoen voelt toch wat anders aan en mist een paar leuke aspecten die het eerste seizoen wel had. Maar gelukkig maken de laatste twee afleveringen veel goed voor dit seizoen. Het is zeker geen slecht seizoen en bij vlagen is het een uitmuntend vervolg. Toch had ik er iets meer van verwacht.

Recensie: Stranger Things - seizoen 2

Stranger Things seizoen 2

• Verschenen (film):

2 januari 2018
    (dvd) januari 2018

• Distributeur:

Netflix

Sci-Fi

1  2  3  4  5

In dit tweede seizoen is Will teruggekeerd uit het Upside Down, maar het gaat nog steeds niet helemaal goed met hem. Hij heeft hallucinaties en kan nog steeds het Upside Down zien, waar een nieuw monster in opkomst is: the Shadow monster.