Recensie: Kidnap RECENSIE

Recensie: Kidnap

Wat een rustig middagje in het park met haar zoontje had moeten zijn, wordt de grootste nachtmerrie van moeder Karla. Wanneer ze tijdens een telefoontje even niet oplet, wordt haar zesjarige kind in een auto gesleurd. Karla springt in haar eigen auto om de achtervolging in te zetten. Ze moet alles op alles zetten om haar zoon niet uit het oog te verliezen en ze moet voor haar leven vechten om haar kind te redden uit handen van de ontvoerders.

Karla komt aan het begin van Kidnap niet over als de stoerste vrouw, maar lijkt simpelweg een moeder die zielsveel van haar kind houdt. Het is mooi om te zien hoe die 'lieve' vrouw een stoere vechter wordt wanneer het aankomt op het welzijn van haar zoon. Halle Berry, die de rol van Karla op zich neemt, vertolkt de rol van bezorgde en strijdlustige moeder perfect.

Helaas is een goede prestatie van de hoofdpersoon niet voldoende om een film te beoordelen als goed. Ook een sterk script is daarvoor nodig en daar ging het mis bij Kidnap. Het verhaal is ontzettend voorspelbaar. De film bevat vrijwel geen enkel verrassingselement en ook naar schrikmomentjes wordt niet toegewerkt, iets wat toch wel thuishoort in een goede thriller. Ondanks het gebrek aan een sterke verhaallijn weet Halle Berry, die de rol van Karla op zich neemt, de aandacht van de kijker vast te houden. Ze acteert zo overtuigend dat je met haar te doen hebt en dan maar toeleeft naar het moment dat ze haar zoontje weer in haar armen kan houden.

De film duurt maar 84 minuten, waardoor je zou denken dat het geen langdradig geheel is, maar het tegendeel is waar. Vooral de eerste helft van de film is tergend langzaam. De makers van de film rekken bepaalde scènes enorm en dit maakt het verhaal traag. De tweede helft van de film biedt wel wat meer entertainment, wanneer Karla meer weet over de ontvoerders en meer kan doen dan enkel achter de auto van de ontvoerders racen over de snelweg.

Vanwege de uiterst voorspelbare verhaallijn is Kidnap geen film die je snel aan iemand zult aanraden. Gebeurtenissen zie je al ver van tevoren aankomen en zijn daarnaast aan het begin van de film ook nog eens langdradig. Gelukkig maakt Halle Berry veel goed. Aan haar acteren valt niets aan te merken en haar prestaties zorgen ervoor dat het je lukt om het te redden tot de aftiteling van de film.

Recensie: Kidnap

Kidnap

• Verschenen (film):

19 januari 2018
    (dvd) januari 2018

EAN 8715664118412
    Speelduur: 91
  • Distributeur:

Dutch Filmworks

Spanning

1  2  3  4  5

Karla McCoy (Halle Barry) besluit de middag met haar zoontje Frankie in een speeltuin door te brengen. Wat een leuk uitje had moeten worden, loopt echter uit op een levensgevaarlijk kat en muis spel. Als Karla haar zoontje even uit het oog verliest, wordt Frankie op brutale wijze ontvoerd. Karla ziet nog net dat hij een auto in wordt gesleurd, maar kan de ontvoerders niet meer stoppen. Ze neemt het heft in eigen handen en gaat tot het absolute uiterste om haar zoontje terug te krijgen.