Recensie: Bella Donna's RECENSIE

Recensie: Bella Donna's

Bella was een avontuurlijke vrouw en wilde in haar leven een hele bucketlist afwerken. Als zij plotseling overlijdt besluiten haar hartsvriendinnen dit voor haar te gaan doen. Alleen staan er toch een aantal bijzondere dingen op deze lijst, zoals meedoen aan illegaal straatracen, parachutespringen en ware liefde vinden. Lukt het de meiden om de dromen van hun vriendin waar te maken of wordt het een flop?

Bella Donna's is een typische Nederlandse romcom. Je vindt er (zoals in de meeste Nederlandse films) alle bekende acteurs in terug en kan er een avondje even lekker ontspannen naar kijken. Actrices Carolien Spoor, Eva Laurenssen en Kiki van Deursen zijn de sterren van de film. Al betekent niet meteen dat hun acteerwerk zo uitmuntend is, toch dragen ze de film. Hun rollen zijn enorm uitvergroot, wat hun karakter aan de ene kant heel komisch maakt, maar de realiteit achterwege laat. Ook de situaties waar ze in terecht komen worden op een bizarre manier benaderd. Zo nemen ze niet gewone dansles, maar seksuele dansles en gaan ze straatracen in de meest bizarre outfit. Op veel momenten een beetje te ver gezocht, maar ik moet zeggen dat het wel bij de film past. Beter alles heel extreem, zodat het komisch wordt, dan het net niet.

Verder mis je toch de echte verdieping in het leven van de meiden, het zijn drie stereotype karakters die vaak in films naar voren komen; de slet, de dromer en de geordende, maar daar blijft de informatie ook wel bij. Hun privéleven komt op een bijzondere en toch weer grappige manier naar voren en maakt vooral aan het einde bijzondere wendingen. Dit is jammer, want hier had zeker wel meer diepgang in kunnen zitten

Een hoogstandje is het niet. Na de eerste paar scenes kan je het einde al voorspelen en ook de diepgang mist. Hier wordt wel een poging tot gedaan, maar ze weten er telkens weer een grappig element in te gooien wat de serieuze sfeer weghaalt. De scenes worden op zo'n manier naar voren gebracht dat er geen 5 minuten voorbijgaan dat je niet denkt; "Wat gebeurt hier nou weer."  Bella Donna's is daardoor wel echt een komedie en regelmatig schiet je in de lach van alle bizarre gebeurtenissen die de meiden meemaken.

De film Bella Donna's is niet heel goed te noemen, maar is zeker niet saai. De humor druipt ervan af en daarom is hij perfect voor een gezellig avondje even lachen met je vriendinnen. Als je door de warrige verhaallijn heen kijkt en meelacht met al het bizarre wat er in Bella Donna's gebeurt kan je zeker van deze film genieten.

Recensie: Bella Donna's

Bella Donna's

• Verschenen (film):

2 februari 2018
    (dvd) februari 2018

EAN 8719372006122
    Speelduur: 86
  • Distributeur:

Dutch Filmworks
  • Cast:

• Regisseur:

Komedie

1  2  3  4  5

Drie beste vriendinnen Amy (Kiki van Deursen), Jasmijn (Carolien Spoor) en Sasha (Eva Laurenssen) besluiten na het overlijden van hun hartsvriendin Bella om haar bucketlist te voltooien. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! De drie vrouwen komen erachter dat iets als parachute springen, illegaal straatracen en een Brazilian wax niets is vergeleken bij opdracht #3 op de lijst; het vinden van ware liefde…

Bekijk hieronder de trailer: