Recensie: Daddy's Home 2 RECENSIE

Recensie: Daddy’s Home 2

In Daddy’s Home hebben we kunnen zien dat Dusty het niet zo heel goed kon vinden met de stiefvader van zijn kinderen, Brad. De twee mannen zijn totaal verschillend en lijken in de verste verte niet op elkaar. Na een hevige strijd besluiten ze om geen ruzie meer te maken. Dat gaat een tijdje goed, maar dan verschijnen de vaders van Dusty en Brad op het toneel in Daddy’s Home 2. En de strijd begint weer van vooraf aan!

Mark Wahlberg en Will Ferrell zijn zeker wel de dragers van deze film, maar het is ook leuk dat er twee nieuwe acteurs in Daddy’s Home 2 verschijnen: Mel Gibson en John Lithgow. Hierdoor voelt de film vertrouwd, maar toch ook wel weer fris aan. Laten we het er dus op houden dat Daddy’s Home 2 het oude concept behoudt, maar het in een nieuws jasje steekt.

Daddy’s Home 2 is echt een film die je met Kerst moet gaan kijken. Je komt er helemaal door in de kerststemming, zeker als de film het einde nadert. Dan komt de echte kerstgedachte naar buiten. De rest van de film is het gewoon lachen om de grappen die er gemaakt worden. Hier en daar wordt er af en toe een serieuze boodschap doorheen gegooid, maar het is vooral gewoon een leuke komedie om naar te kijken.

Het verhaal in Daddy’s Home 2 is wel een beetje voorspelbaar, omdat het concept op de eerdere film lijkt. En daarbij komt het verhaal me ook wel een beetje bekend voor. Volgens mij lijkt het namelijk een beetje op Bad Soms 2, al zijn het daar natuurlijk de moeders die Kerst komen verstoren en hier de vaders. Je weet dus eigenlijk vanaf het begin ook wel een beetje waar de film heen gaat en verrassend is het dan ook niet als uiteindelijk toch alles wel weer op zijn pootjes terecht komt.

Kortom, wil je even een avondje lachen dan kan dat zeker met Daddy’s Home 2. De film gaat zeker niet de diepte in en laat de kijker gewoon zonder na te denken vermaken. Als je van Daddy’s Home genoten hebt, dan is het vervolg ook zeker een aanrader!

Recensie: Daddy’s Home 2

Daddy's Home 2

1  2  3  4  5

Vader en stiefvader Dusty en Brad bundelen hun krachten om de kersttijd perfect te maken voor de kinderen. Hun hernieuwde partnerschap wordt al snel op de proef gesteld wanneer Dusty's old-school, macho-vader en Brad's vriendelijke vader arriveren om de vakantie op zijn kop te zetten.

Na een plotselinge verandering in plannen besluiten de vier mannen om de kinderen naar een luxe resort te brengen voor een leuke vakantie die verandert in een hilarisch chaotisch avontuur.

Bekijk hieronder de trailer: