Recensie: Ferdinand RECENSIE

Recensie: Ferdinand

Ferdinand gaat over de stier Ferdinand die opgevoed wordt om later te vechten tegen een Matador. Maar Ferdinand wil dit helemaal niet! Nadat hij als kleine stier ontsnapt van de boerderij komt hij in een liefdevol gezin terecht waar hij opgroeit tot een reusachtige stier. Maar als hij per ongeluk wordt aangezien voor een gevaarlijk beest wordt hij opgepakt en vervoerd naar de plek waar hij is opgegroeid. Ferdinand zal er alles aan doen om te ontsnappen en terug te keren naar huis. Zal dit hem lukken?

Ferdinand is een animatiefilm van de studio die onder andere ook de Ice Age films en Rio hebben gemaakt. Ferdinand is een vermakelijke film die je zal ontroeren, maar die ook voornamelijk een humoristische kant heeft. Zo zitten er in de film drie egels, uno, dos en quotro (Tres is er niet meer, maar daar wordt niet over gesproken). Deze drie karakters zijn erg leuk en brengen de humor en luchtigheid in het verhaal. Jong en oud zal van deze humor kunnen genieten, waarbij de volwassenen sommige grappen nog wat beter zullen begrijpen dan de kinderen. Maar niet alle grappen zijn even geslaagd in deze film. Zo zijn er op de boerderij waar Ferdinand naar terugkeert ook drie Duitse raspaarden. Deze karakters zijn eerder irritant te noemen dan dat ze grappig zijn. Kinderen zullen hoogstwaarschijnlijk wel van deze karakters kunnen genieten.

De ontroerende en emotionele momenten zitten vooral in het begin van de film als we een kleine Ferdinand zien. Zonder al te veel te spoilen kan ik zeggen dat je hier al snel wel een traantje weg moet pinken. Dit geld overigens op meerdere momenten tijdens de film. Dit komt met name omdat Ferdinand een aandoenlijk karakter is en je hem als kijker al snel in je hart sluit.

Daarnaast zien de animaties uit Ferdinand er prachtig uit. Je waant je echt in Spanje en de natuur en omgevingen zijn prachtig geanimeerd. Maar toch zal de film Ferdinand de kijker niet al te lang bijblijven. Het is een vermakelijke film, dat zonder meer, met een aantal mooie en emotionele momenten. Ferdinand is zeker leuk om een keer gezien te hebben, maar de makers weten de film niet naar een hoger niveau te tillen. Het verhaal is daarvoor net wat te dun en vele van de karakters zijn toch nét niet leuk genoeg om bij te blijven. Hierdoor is de film het eigenlijk nét niet. Hij is zeer vermakelijk en zeker de moeite waard om een keer gezien te hebben maar daar blijft het bij. Waarschijnlijk zullen kinderen net iets meer van deze film kunnen genieten dan de volwassen. Maar beide groepen zullen de stier Ferdinand met een hart van goud zeker in hun hart sluiten. Ferdinand krijgt van mij dan ook 3 hartjes.

Recensie: Ferdinand

Ferdinand

1  2  3  4  5

Ferdinand is een grote stier met een klein hartje. Als hij ten onrechte aangezien wordt voor een gevaarlijk beest wordt hij gevangen genomen en weggevoerd. Ferdinand bewijst dat je, je stierlijk kunt vergissen als je enkel op iemands uiterlijk afgaat. Geïn
    spireerd op het geliefde kinderboek The Story of Ferdinand.

Bekijk de trailer: