Recensie: Incredibles 2 RECENSIE

Recensie: Incredibles 2

‘Behold, the underminer!’ we weten allemaal nog hoe The Incredibles eindigde 14 jaar geleden. We hebben er lang op moeten wachten maar onze favoriete superhelden zijn terug, en hoe!

Incredibles 2 focust zich op Bob Parr, Mister Incredible (ingesproken door Craig T. Nelson), Helen Parr, Elastigirl (Holly Hunter), en hun kinderen: Violet, Dash en baby Jack-Jack.

Natuurlijk hebben ook de kinderen hun bijzondere krachten nog. Violet is in staat krachtvelden op te roepen en kan zichzelf onzichtbaar maken. Een gave die niet alleen van pas komt bij het bestrijden van slechteriken, maar ook in lastige pubersituaties. Dash doet zijn naam eer aan door zijn geweldige snelheid, en Jack-Jack lijkt een heel scala aan krachten te hebben.

Ondanks dat wij een tijd op het vervolg hebben moeten wachten, gaat Incredibles 2 direct verder waar het eerste deel gestopt is. Superhelden zijn nog steeds illegaal en worden gedwongen om onder te duiken, zelfs na alle gebeurtenissen van de eerste film. Ondanks hun super-krachten en fantastische samenwerking probeert het gezin op een ‘normale’ manier door te leven zonder al te veel op te vallen. Natuurlijk is dit een stuk moeilijker dan ze hopen, en dat zorgt voor een aantal hilarische situaties.

Wanneer Helen, of wel Elastigirl, een nieuwe baan als undercover superheld krijgt is het de taak aan vader Bob om voor het gezin te zorgen. In plaats van zich bezig te houden met criminelen en misdaden kampt hij met de problemen van het vaderschap, zoals het hebben van een puberdochter en het lastige wiskunde huiswerk van zijn zoon. Ondertussen probeert hij ook baby Jack-Jack in de gaten te houden, die in de volle ontwikkeling van zijn super-krachten staat. Met name door Jack-Jack is de combinatie tussen spanning en humor goed afgewisseld, en kunnen we genieten van ook zijn bijdrage in de strijd tegen het kwaad.

Natuurlijk maakt ook Lucius (de superheld Frozone), ingesproken door  Samuel L. Jackson, wederom een verschijning. En vergeet vooral zijn vrouw Honey niet! Ik denk dat niemand de scène over zijn supersuit ooit vergeten is. Ook het bekende en geliefde personage Edna Mode keert terug, opnieuw ingesproken door regisseur Brad Bird.

De film zit vol herkenbare verwijzingen. Niet alleen naar deel één maar ook naar onze huidige samenleving. Disney speelt handig in op onze moderne tijd waarin vaders nu steeds vaker thuisblijven, terwijl de moeders een carrière opbouwen. Uiteraard zorgt dit ook voor enige jaloezie bij Mr. Incredible, die zichzelf het liefste in de misdaadbestrijding zou willen storten. Ook dit keer vechten de superhelden tegen een nieuwe slechterik. Eentje die absoluut niet onderdoet voor Syndrome en die zich schuilhoudt onder de naam Screenslaver.

Incredibles 2 zit boordenvol actie, humor, spectaculaire muziek en de heerlijke personages die we zo goed kennen. Ondanks dat een deel 2 niet altijd goed uitpakt voor Disney films, is deze film de 14 jaar wachten meer dan waard. Ook de Mini Pixar ‘Bao’ aan het begin van de film is weer prachtig gemaakt, en zorgt dat je met precies de juiste instelling de film in gaat.

Dus haal de Incredibles dvd maar uit de kast, of bekijk hem via Netflix, om je zo optimaal voor te bereiden op een leuk avondje in de bioscoop: Incredibles 2 wil je niet missen!

Recensie: Incredibles 2

Incredibles 2

1  2  3  4  5

Incredibles 2 is het vervolg op de eerste Incredibles film keert onze superheldenfamilie terug in een nieuw avontuur!

Deze keer staat Helen, de moeder van het gezin, in de spotlights terwijl Bob thuisblijft om voor de kinderen te zorgen als een echte huisvader betaamd. Het is jammer genoeg een grote uitdaging om Violet en Dash in het gareel te houden en te wennen aan een dagelijks en gewoontjes leven. De hele familie heeft het er moeilijk mee en ondertussen blijven baby Jack-Jacks superkrachten groeien. Als er een nieuwe schurk opduikt moeten de Incredibles samen met Frozone een manier vinden om hem tegen te houden.